5 טעויות נפוצות באימון משקולות

אימון משקולות הוא אימון שניתן לעשות אותו בבית, בחדר כושר ובכל מקום בעצם, בשל העובדה שמשקולות מסוימות ניתן לקנות לצורך שימוש אישי ולנייד אתנו בקלות ממקום למקום. עבודה עם משקולות נועדה לצורך סיוע בחיזוק השרירים ועיצוב הגוף. על מנת להגיע לתוצאות חשוב לעשות זאת נכון ולהימנע מפציעות, כאבים ובמקרים מסוימים אפילו טיפול רפואי!

 אימון משקולות

(מתוך: Shutterstock)  

טעות 1 – חימום

אימון משקולות לפני ביצוע חימום (לפחות חימום קטן של מספר דקות) לשרירים עשוי לגרום לקרע ופציעות נוספות אחרות. הקפידו על 5-10 דקות חימום של ריצה/הליכה או אפילו קרוס לפני תחילת אימון משקולות, כדי לאפשר לשרירים לעבוד טוב ונכון יותר ולהפחית את הסיכון לפציעות.

טעות 2 – אורך אימון

האם יצא לכם לשמוע על מישהו שהתאמן הרבה ועבד קשה ולא הגיע לתוצאות? ובכן אימון יתר הוא הסיבה לכך! אימון משקולות נכון לא נמשך יותר משעה. זהו טווח הזמן המומלץ לשימוש בפחמימות לשחרור אנרגיה בגוף ולבניית השריר לפני שרמת הטסטוסטרון מתחילה לרדת ולפני שהגוף מתחיל להשתמש בחלבון לצרכי מילוי הגוף באנרגיה במקום לצורך בניית השריר.

טעות 3 – עבודה נכונה עם הגוף

בעת העבודה עם משקולות חשוב לעבוד נכון עם כל הגוף ולא רק עם הידיים המניפות את המשקולות. עמידה נכונה, גב זקוף, עבודה נכונה עם פלג גוף תחתון/עליון וכו'. עבודה לא נכונה עם הגוף עשויה לגרום גם כן לפציעות, גב תפוס, פגיעה בצוואר ועוד.

טעות 4 – עומס יתר

מלבד אורך האימון שחשוב להקפיד עליו, הרי שגם העומס הרמת המשקולות צריך להיות אפקטיבי אך לא כזה המעמיס עלינו יתר על המידה. כך למשל, אם אינכם יכולים להניף את המשקולות לפחות עשר פעמים הרי שאתם צריכים להוריד מעט במשקל. אם אתם מרימים את המשקולות בקלות וללא מאמץ, תוכלו להוסיף משקל על מנת לשפר את התוצאות.

טעות 5 – מנוחה ונשימות

טעות זו מתחלקת לשניים. המנוחה שבין האימונים ונשימות שתוך כדי אימון. נתחיל מנשימות במהלך האימון. כאשר אתם מתאמנים אל תעצרו את הנשימה כמו שרבים עושים וטועים, אלא נשמו בזמן המנוחה ונשפו אוויר החוצה בזמן הדחיקה. בדרך זו תפחיתו את הסיכוי לעלייה בלחץ הדם במהלך האימון. לגבי מנוחה – השתדלו לתת לגוף לנוח בין האימונים במהלך השבוע. אל תעבדו יותר מיומיים ברציפות על אותו שריר מבלי לתת לו יום מנוחה בין לבין.

אצלנו בבש-גל תוכלו למצוא מגוון רחב של משקולות במחירים מעולים! היכנסו ותראו