5 המתאגרפים הטובים בהיסטוריה – חלק 2

מאמר זה הינו המשך ישיר למאמר הקודם בו סקרנו והשכלנו ללמוד על בני לאונרד והנרי אמסטרונג – מקומות 5 ו-4. ועכשיו נמשיך בסקירה שלנו.

איגרוף

(מתוך: Shutterstock) 

מספר 3: ג'ו לואיס

ג'וזף לואיס בארו נולד באלבמה, ארה"ב  ב-13 במאי 1914.הוא היה אלוף העולם במשקל  כבד ולא סתם נודע בכינויו: "המפציץ החום".  הוא התחיל את הקריירה המקצוענית שלו כמתאגרף מגיל ילדות עת עברה משפחתו לדטרויט ובשנת 1934- כשהיה בן 20 בלבד הפך כבר למתאגרף מקצוען- זאת לאחר שזכה באליפות חובבנים.

בשנת 1937 זכה הוא בתואר אלוף העולם במשקל הכבד והגן על התואר הזה במשך קרוב ל 12 שנה ב-25 קרבות שניהל. שיאים אלו עד היום לא נשברו- לא משך הזמן בו הוא מחזיק בתואר ולא מספר הקרבות בהם הגן על התואר!

לואיס היה אלוף העולם השני השחור בהיסטוריה- אבל בשונה מהראשון (ג'ק ג'ונסון) הוא לא היה רברבן וגנדרן ולא גרם למהומות ברחבי המדינה. הוא ניסה לעשות הכל כדי להיות שונה מג'ונסון וגרם לאהדה אדירה כלפיו.

עד 1936 ניצח לואיס בכל קרב בו השתתף אולם אז הגיעה המכה הגדולה שלו: ב-1936 הגיע להילחם נגדו מקס שמרלינג, גרמני, נציגו של היטלר והארים- אולם לואיס, שזלזל בו, הומם ובסיבוב ה-12 הובס. הפסדו הראשון עד לאותו זמן.

לואיס אשר רצה לייצג בכבוד את הגזע השחור- לקח את הפסדו זה קשה מאד  ורק חיכה להזדמנות שתגיע. ואכן, ההזדמנות הגיעה ביוני שנת 1938 ל"אירוע הספורט הטוב בהיסטוריה". הקרב זכה ליחסי ציבור רבים והוא אף הוזמן ע"י הנשיא רוזוולט לבית הלבן. 70 אלף צופים הגיעו לראות את הקרב הזה- שסימל בעיניהם את הקרב של האמריקאים נגד הנאצים. לואיס ניצח אותו בנוק אאוט כבר בסיבוב הראשון וזיכה אותו הן בהגנה על התואר שלו והן בהישג ייחודי לתקופה זו- כבוד של גיבור לאומי בעיני השחורים וגם בעיני הלבנים.

הכותרות בעיתונים היו "זה היה כאילו ג'ו לואיס נתן נוקאאוט להיטלר". האהדה אליו לא היתה מקובלת באותה עת באמריקה הגזענית אבל ללואיס היה כבוד מיוחד.

בשנת 1949 הודיע לואיס על פרישתו .

לצערו, הוא נקלע לחובות- בעיקר למס הכנסה ושנה לאחר מכן ניהל קרב עצוב בו הפסיד וב-1951 ניהל קרב נוסף מול כוכב עולה בו הפסיד בנוק אאוט בסיבוב ה-8. משם- הדרך למטה הייתה תלולה. הוא עבר ללאס וגאס, שתה והתמכר לקוקאין.

ב-1970 אושפז במוסד פסיכיאטרי בשל פרנויה וב1981 מת מהתקף לב.

המידע מובא לכם ע"י בש-גל – המשווקת מגוון רחב של ציוד לאגרוף כולל בובת איגרוף, מגני שיניים, כפפות אגרוף ועוד.

לחצו לקריאה חוזרת של החלק הראשון של סדרת המאמרים