4 דברים נפלאים שאימון יוגה ייתן לך

אימון יוגה כבר מזמן ידוע בהשפעה החיובית שלו על כלל המערכות בגוף, ועל התרומה שלו לאורח חיים בריא ומאוזן, אך לא כולם יודעים כיצד בדיוק הוא משפיע על גופינו. יוגה היא תורה רוחנית אשר משלבת שיטת אימון גופנית, אשר קיימת כבר זמן רב, ומקורה במזרח הרחוק. ישנן גישות שונות ודרכים רבות לתרגל אותה, ובשנים האחרונות אימון יוגה הופך פופולארי מאוד בקרב גברים ונשים בכל הגילאים. במאמר הזה, של חנות הספורט בש-גל, נשפוך אור על הנושא.

יוגה

(מתוך: Shutterstock)

מה הם הדברים המשמעותיים ביותר אשר אימון יוגה מעניק לנו?

כאמור, ליוגה ישנם יתרונות רבים המשפיעים על גופנו ונפשנו גם יחד, ובאופן כללי הוא מסייע לשמור על חיים בריאים ומאוזנים יותר. הנה כמה מן היתרונות הבולטים של האימון:

הפחתת מתח ולחץ ומצב רוח משופר: מחקרים מצאו כי תרגול יוגה אחת ליום משפר באופן ניכר את מצב הרוח הכללי ותורם להפחתת מידת הלחץ והחרדה בקרב המתרגלים, לעומת אלו אשר אינם מתרגלים יוגה כלל. במקומות מסוימים אימון יוגה אף מומלץ כטיפול לסובלים מדיכאון. בהקשר של לחץ, נמצא כי תרגול יוגה לא רק מפחית את מידת הלחץ הקיימת אלא גם מונע את עלייתה מלכתחילה.

יכולת ריכוז גבוהה יותר: אחד מהדברים הבולטים בתרגול יוגה, עליו עובדים כל הזמן בעת האימון הוא היכולת להישאר מרוכז ברגע הזה, כאשר זהו אלמנט מכריע ביכולת לתרגל יוגה ביעילות ובהצלחה. הדבר מסייע ומשפר את יכולות הריכוז גם בתחומים אחרים בחיים כגון בעבודה ובמטלות היום יום.

חיזוק המערכת החיסונית: מחקרים נוספים מצאו כי אנשים אשר עברו טראומה גופנית ותרגלו יוגה במשך כל יום לאחר מכן, סבלו הרבה פחות בירידה בתפקוד של המערכת החיסונית שלהם, ביחס לאנשים אחרים אשר סבלו מטראומה ולא תרגלו יוגה.

הפגת כאבים: החל מכאבים בגב התחתון, אשר חלק ניכר מן האוכלוסייה סובלים מהם, דרך כאבים כללים ושחיקות סחוס למיניהן, ועד דלקת מפרקים – נמצא כי תרגול יומי של יוגה מביא להקלה עצומה בהתמודדות עם כאבים אלו.

לסיכום, אלו רק ארבעה מתוך שלל דברים נהדרים אשר קורים בגופינו בעקבות אימון יוגה, אז רכשו לכם מזרן יוגה מתאים וגשו לתרגל!