10 דרכים לעקוב אחר התקדמות הכושר ולעמוד ביעדים שלך

בטח ראיתם תריסר תמונות טרנספורמציה מדהימות ואתם רוצים תוצאה דומה. הדבר היחיד שמשותף לתהליכי ההרזיה או העלייה בשרירים הללו, הוא שהם עוקבים אחר ההתקדמות שלהם. אם אתם רוצים לרדת במשקל או לעלות במסת השריר, אז אתם צריכים להתחיל לעקוב אחר השינויים בגופכם. עם מספר הטכניקות והשיטות שקיימות, קל להיתקע קצת. זו הסיבה שאנחנו כאן כדי לספר לכם על הדרכים השונות שבהן תוכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלכם, לעמוד ביעדים שלכם ולעזור לכם לבחור את השיטה המתאימה לכם ביותר! וכל זאת בליווי ציוד ספורט מקצועי.

טיפים למעקב ועמידה ביעדים שהצבתם

הגיע הרגע, והחלטתם לשים את הפעילות הגופנית בראש סדר העדיפויות. אתם מתאמנים כמה ימים. לאחר שבוע או שבועיים, אתם לא מבחינים בהתקדמות, אז אתם נוטשים את המטרות שלכם ומתחילים בצעדה לעבר המקדונלדס הקרוב. (גם אנחנו היינו שם). 
אבל אם אתם מחליטים לחזור להתאמן, ולשבור את המעגל! ההתקדמות שלכם לא תתרחש בן לילה. לראות תוצאות לוקח זמן ומחויבות. הדרך הטובה ביותר לעמוד ביעדי הכושר שלכם, היא לעקוב אחר ההתקדמות שלכם. שינויים בגוף שלכם ובדרך בה אתם מרגישים, הם מניעים פנטסטיים להתקדמות. מעקב אחר ההתקדמות שלכם מגדיל את הסבירות שתגיעו ליעדים שלכם ומעודד אתכם לבלות את זמנכם ביעילות
אז איך אתם יכולים לדעת שאתם הולכים לעמוד ביעדים שלכם?
לכן הרכבנו עבורכם רשימה, אודות עשר הדרכים למדידת התקדמות הכושר והיעדים שלכם:

  • מלאו יומן אימונים ותזונה - מעקב אחר ההתקדמות שלך יכול להיות פשוט כמו ניהול יומן. רישום האימונים והארוחות שלך לא חייב להיות מסובך. אתה יכול להשתמש במחברת ועט, בפתקים דיגיטליים באייפון שלך או בגיליון אלקטרוני של Excel. ולאפשר לכם לראות שחור על גבי לבן את קצב ההתקדמות שלכם.
  • השתמשו באפליקציות ב-Fitness Tracker או באפליקציה נוספת לעקוב אחר התקדמות הכושר, היא לתת לטכנולוגיה להוביל. עוקבי כושר, שעונים חכמים ואפליקציות, מציגים ומאחסנים נתונים משמעותיים מהאימונים שלכם. Fitbit או Apple Watch יגידו לכם בדיוק כמה צעדים ביצעתם ויעקבו אחר קצב הלב שלכם לאורך זמן.
  • שיקלו את עצמכם - שימוש במשקל גוף הוא תמיד סטנדרטי עבור תוכניות דיאטה ופעילות גופנית, כדי לעקוב אחר ההתקדמות. עם זאת, כפי שאתם ודאי כבר יודעים, זו לא שיטה מדויקת. ויש לבצע את המדידה לכל אורך התהליך על משקל אחד בלבד. משקלו של אדם מבוגר יכול לנוע בין 0.5 ל-2 ק"ג. ביום. תנודות משקל יומיות הן נורמאליות. הם לא ימנעו מימכם להשיג את המטרות שלכם. היזהרו מעליות משקל גדולות יותר שנמשכות יותר מיום או יומיים. העליות הללו אינן נובעות ממים - אם כי הם עשויים לומר שאתם בונים שריר.
  • בצעו מדידות - שריר שוקל יותר משומן, וזו הסיבה שסולם יכול להטעות. השריר שלכם תופס פחות מקום כי הוא רזה יותר משומן. כאשר אתם מודדים את הגוף שלכם, אתם תראו שינויים מצטברים. כמו בקנה מידה, אנחנו לא ממליצים למדוד מדי יום.
  • עשו הרבה תרגילי סקוואט - דרך לאמוד את כוח הליבה והרגליים שלכם היא סקוואט. עמדו עם הרגליים ברוחב הכתפיים והידיים ישרות לפניכם.
    איך זה מרגיש? האם אתם יכולים לבצע מספר סקוואטים בצורה טובה? האם הברכיים שלכם קורסות פנימה? האם אתם נוטים לצד אחד? כל אלה יאפשרו לכם לדעת מה מצב הבריאות של שרירי הליבה שלכם.
  • אתגרו את הגוף שלכם - איך אתם מרגישים, הוא המדד הגדול ביותר להתקדמות. בחרו תרגיל אחד ובצעו אותו באופן קבוע. האם אתם מסוגלים לבצע יותר חזרות מאשר בחודש שעבר? האם אתם יכולים להוסיף משקל? האם התרגיל מרגיש קל יותר? מעקב אחר ההתקדמות בדרך זו מתמקד במה שהגוף שלכם יכול לעשות, לא איך הגוף שלכם נראה.
  • ספרו דקות פעילות - הדרך הזאת למדוד את התקדמות הכושר היא לספור את הדקות שעברו. אנחנו יודעים שאנחנו אמורים לזוז לפחות 30 דקות ביום, חמישה ימים בשבוע. אם המטרה שלכם היא להיות יותר פעילים, ספירת דקות היא דרך פשוטה לעזור לכם להוסיף תנועה וספורט ליום שלכם. עוקבי כושר ואפליקציות יכולים לעקוב אחר כמה זמן הייתם פעילים בכל יום. אנו ממליצים על אפליקציית שעוקבות אחר התקדמות האימון תוך דקות תוך כדי אימון באמצעות תרגילים ומרווחים. בכל פעם שאתם משלימים אימון, בין אם בהליכה, חתירה או מתיחות, האפליקציה מחשבת כמה זמן השקעתם בפעילות ספורטיבית.
  • רכשו ציוד ספורט מקצועי – גם אם יש לכם מנוי לחדר הכושר, ובמיוחד אחרי משבר הקורונה, מומלץ להחזיק ציוד ספורט מקצועי בבית לעת צרה. בין אם מדובר במוט למתח, או משקולת דאמבל, שיעזרו לכם לשמור על התקדמות גם במקרים בהם לחץ מהעבודה או המשפחה לא מאפשר ללכת לחדר הכושר.
  • צלמו את עצמכם - ירידה במשקל ועלייה בשרירים היא תהליך איטי ומצטבר. זה גם נפוץ שהמשקל של אנשים משתנה, במיוחד כשהם מתחילים אימון משקולות בפעם הראשונה. העין האנושית לרוב לא יכולה לראות את השינויים הקטנים שקורים מדי יום. אנשים מתוסכלים מאוד מחוסר תוצאות הנתפס ומחליטים לוותר. עם זאת, יש התקדמות שהסקאלה והמספרים לא יראו, ושם תמונות התקדמות יכולות לשמש כמעקבי כושר מוטיבציוניים במיוחד. תמונות התקדמות יכולות לשמש אישור ויזואלי לכך שכל העבודה הקשה שלכם משתלמת.
  • פנו לעזרה מקצועית – אנשי ונשות מקצוע מתחומי התזונה והספורט, יכולים לעזור לכם לשפר פלאים את ההתקדמות שלכם, ולוודא שאתם עומדים בכל היעדים שהצבתם.