ציוד יוגה

לתרגול יוגה יש מספר יתרונות שעל כל אחד להכיר ואולי בעקבות זאת, הוא או היא יתחילו להתאמן. תרגול יוגה מפחית לחצים והופך אותנו לאנשים רגועים יותר, וכל המחקרים שנעשו בתחום והשוו בין קבוצות של מתרגלי יוגה לאלו שלא, מוכיחים זאת. יוגה משפרת את המערכת החיסונית ומסייעת לה להיות עמידה במצבים שונים, והיא מסייעת לנו להישאר מרוכזים יותר שעות לאחר אימון. היא מחזקת את הגוף ומפחיתה את תחושת הרעב ואף מסייעת לנו לשפר את הקשרים עם הילדים ובני הזוג. יוגה היא שיטת תרגול שהולכת והופכת לפופולארית בשנים האחרונות והנה המידע החשוב ביותר על תורת היוגה וציוד ליוגה שכדאי להכיר לכל אחד אשר רוצה להתחיל:

ציוד יוגה

(צילום: Shutterstock) 

מהי היוגה?

על פי תורות עתיקות, יוגה היא שיטת אימון המאפשרת לאחד בין המודעות לעצמי הרוחני. היא מאפשרת למוח ולחושים להתכנס פנימה ומכניסה למצב תודעתי ומנטאלי שמאפשר להתמודד בקלות רבה יותר עם אתגרים בחיינו. היא מאפשרת איזון בין הגוף ובין הנפש וכוללת מספר שיטות מסורתיות לאימון, שהתפתחו עם השנים. בעידן המודרני, תרגול יוגה חשוב בעיקר בשביל "להוריד את הטורים". להירגע, תוך ביצוע תרגילים שמאפשרים לגוף להתמודד עם עצמו, עם החלק הפיזי והרוחני שבו.

איזה ציוד?

ציוד יוגה הוא קודם כל מזרן יוגה. מזרן צריך להיות בעובי המתאים, לא עבה מידי בכדי שניתן יהיה לחוש את הקרקע ולא דק מידי, בכדי שהתרגול לא יכאב. מזרן יוגה צריך להיות מחוספס למניעת החלקה, קל לנשיאה ואחסון. ציוד ליוגה יכול להיות גם אביזרים מתקדמים בהתאם למתאמן, אביזרים כמו נדנדת יוגה, גלגל יוגה מקצועי, קוביות יוגה משעם, רצועות יוגה נמתחות, משולש יוגה, בוסטר, גליל יוגה ואביזרים נוספים. ישנם אביזרי יוגה באיכויות ורמות שונות, המתאימים למתחילים או למתקדמים. כמו כן, חשוב לבחור אביזרים איכותיים בכדי שיחזיקו מעמד לאורך זמן.

איך לבחור את האביזרים?

יש אם כן אביזרים שונים שמתאימים לרמות שונות. אם אתם מתחילים באימוני יוגה, כדאי שתתייעצו בעלי ניסיון בתרגול יוגה. מומלץ להתחיל מציוד בסיסי ולראות אם אתם מתחברים לשיטת אימון זו. במידה וכן ואתם מתקדמים, תוכלו להתקדם הלאה גם בציוד ולבחור ציוד איכותי של מותגים רלוונטיים שישמשו אתכם.

יוגה היא שיטת אימון נפוצה מאוד, מהנה, מרגיעה ומתאימה לאימון כמעט בכל מקום, בלי הצורך להתארגן יותר מידי. אפשר לערוך אימון יוגה עם קבוצה או לבד, אך חשוב לבצע את האימון בצורה נכונה על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר שניתן להגיע אליהן.