ציוד אגרוף

ענף האגרוף מושך אליו רבים שמחפשים ספורט אינטנסיבי תחרותי וכזה שיאפשר להם להוציא לא מעט אנרגיות. האגרוף קיים כבר שנים רבות ובמהלך אותן שנים הוא עבר לא מעט, והיום זהו ענף ספורט מסודר עם חוקים ברורים ועם ציוד ספורטיבי ספציפי. זהו ענף ספורט אגרסיבי שלא מתאים לכל אחד ואם אתם רוצים להיכנס אליו תצטרכו לרכוש קצת ציוד אגרוף בכדי להתאמן ובכדי לעשות בו שימוש בתחרויות. עיקר ציוד האגרוף הוא שק האגרוף והכפפות ויש כמובן גם ציוד נוסף לאימונים הללו.

 שק אגרוף עומד

(צילום: Shutterstock)

שק האגרוף

שק אגרוף צריך להיות קודם כל בטוח לאימונים וכמובן, צריך להיות איכותי בכדי שניתן יהיה להתאמן עליו בעצימות הרצויה. שק אגרוף יכול לסייע להשיג את המטרה ויכול מצד שני לגרום לפציעות, ויש שני סוגים של שקי אגרוף – שק אגרוף תלוי ושק אגרוף עומד.

שק אגרוף תלוי VS שק אגרוף עומד

שק אגרוף עומד – שק אגרוף עומד לא מצריך התקנה מיוחדת וניתן פשוט להציב אותו ולהתחיל להתאמן. בנוסף, זהו שק אגרוף שקל יחסית להעביר אותו ממקום למקום כך שאם אתם רוצים להתאמן בבית יום אחד וביום אחר להתאמן בחצר, זו לא צריכה להיות בעיה. הוא יקר יותר מאשר שק אגרוף תלוי והוא גם פחות עמיד מאשר שק תלוי מכיוון שמכות חזקות במיוחד עשויות להפיל אותו.

שק אגרוף תלוי – שק אגרוף תלוי לא ניתן להזזה ממקום למקום וצריך לחשוב טוב לפני שבוחרים בשק כזה. הוא דורש קידוח בתקרה מה שגם כן יכול להיות בעייתי אך יש לו כמה יתרונות חשובים. ראשית, הוא מתאים לכל סוגי המתאמנים בין אם הם מתחילים ובין אם הם מתקדמים כך שלא צריך לאחר תקופה להחליף את שק האגרוף ובנוסף, הוא טוב יותר לשיפור הקואורדינציה מכיוון שהוא זז כל הזמן.

משקל שק האגרוף

למשקל שק האגרוף יש משמעות רבה להצלחת האימונים וחשוב לבחור את המשקל הנכון עבור כל אחד. משקל שק האגרוף צריך להיות מחצית ממשקל הגוף, ואם זה לא מדויק אז עדיף לעגל כלפי מטה.

כפפות

ציוד אגרוף כולל גם כפפות אם כן וכפפות בוחרים בהתאם למידה הדרושה ובנוסף, כפפות כאלו יהיו עשויות מעור או מדמוי עור כשהעור נחשב לאיכותי וחזק יותר לעומת דמוי העור אך הוא גם יקר יותר בהתאם. עוד פרמטר חשוב שצריך להחליט בו הוא שיטת סגירת הכפפות. יש כפפות עם סקוטש אותן ניתן לסגור לבד אך הסגירה לא מספיק הדוקה ויש כפפות עם שרוכים שאותם אי אפשר לקשור לבד אך קשירה של מישהו אחר תהיה חזקה ויעילה.

ענף האגרוף מצרף לשורותיו עוד ועוד מתאמנים, ואם בעבר הוא היה נחשב לאלים היום היתרונות שלו ברורים יותר. הוא מחזק את הביטחון העצמי, משפר קואורדינציה וכן, דווקא מוריד את רמת האלימות אצל המתאמן.