משקולות יד – המדריך המלא

כל תוכנית אימונים בחדר כושר, עם מאמן פרטי או בבית כוללת משקולות. אימון המשקולות מחזק את השרירים, מחטב את הגוף ומאפשר עצמאות באימון – בבית, בפארק הקרוב ובכל מקום שנרצה להתאמן בו.

קיימים סוגים שונים של משקולות יד, במשקלים שונים, וכל סוג מתאים לסוג אימון אחר. אם רק התחלת להתאמן, חשוב לבנות תוכנית אימונים מסודרת ומותאמת ליכולות, כדי לבנות את השריר בצורה נכונה ובריאה. אז איך בוחרים את המשקולות המתאימות? טוב ששאלת.

משקולות

(מתוך: Shutterstock)

משקולות יד עם ציפוי ניאופרן ("משקולות סטודיו")

ניאופרן הוא גומי סינתטי איכותי, המצפה את המשקולת והופך אותה לנעימה מאוד לאחיזה בזמן האימון. משקולות ניאופרן נפוצות מאוד בסטודיו ויש להן צבעים ססגוניים ומגוון משקלים: 10-1 ק"ג. המשקלים הנמוכים יחסית הופכים את משקולות הניאופרן למתאימות במיוחד לאימון אירובי. ציפוי הניאופרן שומר על המשקולות מפני חלודה ומרכך את נפילתן על רצפה, ולכן הן מתאימות מאוד לאימון ביתי.

תרגילים נפוצים לביצוע בעזרת משקולות ניאופרן הם בעיקר תרגילי זרועות ופלג גוף עליו, ובהם תרגילי חתירה רחבה וחתירה צרה, פולאובר, ועוד תרגילי עמידה וכריעה שונים הכוללים הנפות ידיים האחוזות במשקולות המתאימות ליכולת.

משקולת יד משושה

המשקולת המשושה נפוצה מאוד בחדרי כושר, היא מוצעת במגוון רחב של משקלים (רחב בהרבה לעומת משקולות ניאופרן)- החל מק"ג 1 ועד 50 ק"ג. טווח המשקלים מאפשר סוגי אימון שונים, ברמות אימון שונות המתאימות ליכולות של כל מתאמן ומתאמנת.

הצדדים של המשקולת המשושה מצופים בגומי סינתטי איכותי או ב-PU (חומר דמוי עור), המגנים על הרצפה במקרה של נפילה (בדומה למשקולות ניאופרן) ולכן משקולת זו מתאימה גם היא לאימון ביתי. צורת המשושה מונעת מהמשקולות להתגלגל ומאפשרת אחסון נוח מאוד. ידיות האחיזה של המשקולת המשושה עשויה מתכת מחורצת בטקסטורה המסייעת לשיפור האחיזה בזמן אימון.

התרגילים שמבצעים בעזרת משקולת משושה דומים מאוד לתרגילים שמבצעים בעזרת משקולת ניאופרן, וגם הם מתרכזים בפלג גוף עליון בעיקר, אך יש גם תרגילי רגליים ובטן שאפשר לבצע בזמן שהידיים אוחזות משקולות מתאימות ליכולת – את תוכנית האימונים יש לבנות בצורה הדרגתית.

יש לך שאלה? רוצה לדעת עוד על משקולות יד ולהיעזר במומחים של בש-גל כדי לבחור את המשקולות המתאימות לך ביותר? אנחנו כאן!