מגני גוף, חשיבותם לספורטאים צעירים ומבוגרים

לעשות ספורט זה מצוין. זה בריא, זה מחזק את הגוף, זה כייפי וזה ממלא באדרנלין. אך ספורט מעצם הווייתו הוא פעילות שבה זזים כל הזמן וכשזזים ובעיקר אל מול התנגדות כלשהיא יש סיכוי להיפצע, ולכן חשוב לעשות שימוש במגני גוף.

פציעות יכולות להיות כמעט בכל מקום בגוף ובעיקר באיברים בהם עושים שימוש במהלך הפעלות כמו ידיים ורגליים, והגנה על האיברים הללו עשויה למנוע לא מעט בעיות, כאבים, עוגמת נפש ואף השבתה לצמיתות מכל פעילות. יש לא מעט תאונות ספורט שמניעה שלהן הייתה יכולה להיות פשוטה אם היו עושים שימוש במגנים. לא צריך להיות ספורטאי מקצועי כדי להבין עד כמה מגני גוף יכולים לסייע במניעת הפציעות הללו.

(מתוך: Google)

ספורט בטוח למבוגרים

גם בגיל מבוגר פעילות ספורטיבית היא בריאות, היא מהנה ועל פי כל המחקרים היא משפרת איכות חיים וגם מאריכה אותם. (כמובן לאחר אישור מרופא על סוג הפעילות הספציפית שמתבצעת)  אבל דווקא בגיל מבוגר צריך להיזהר ולהישמר עוד יותר. בגיל מבוגר הגוף כבר נחלש, העצמות הופכות לפגיעות יותר, אורך התנועה קצר יותר והסיכויים להיפגע במהלך הפעילות הספורטיבית עולים משמעותית. אז מה הפתרון? הפתרון הוא מגני גוף, מגנים לאיברים השונים מפני מכות חיצוניות. פעילות ספורטיבית עם מגני גוף למבוגרים מגבירה את ההנאה מהפעילות עצמה מכיוון שיש יותר בטחון ופחות חשש שיקרה משהו – מכה חזקה, נפילה או כל פגיעה אחרת.

ספורט בטוח לצעירים

צעירים לעומת זאת פחות פגיעים פיזית בגלל שהגוף שלהם חזק יותר, אך מצד שני עצימות הפעילות שלהם גבוהה הרבה יותר. התנועה מהירה יותר, המגע עם היריב הספורטיבי או עם המכשיר הספציפי חזק יותר ובעיקר כשמדובר על אומנויות לחימה או כל סוג אחר של מגע עם יריב או ספורט אתגרי, החשש מפגיעה עולה ולכן גם בשבילם מגני ספורט הם הדבר הנכון לעשות בו שימוש. המגנים הללו אומנם לא נותנים הגנה של 100% ולא מפחיתים את הצורך להיזהר, אך הם חד משמעית מפחיתים את הסיכויים להיפגע.

(מתוך: Google)

סוגי מגנים

יש מגני גוף שמגנים על איברים שונים. יש מגנים לאזור הראש והפנים – מגני אוזניים ומגני שיניים, יש מגנים שמיועדים למרכז הגוף – מגני בטן, מגני חזה, מגני אשכים ומגן מפשעה לנשים, יש מגני ידיים כמו מגן אמה או מגן מרפק, מגני רגליים שמחולקים למגן קרסול, מגן ירך, מגן ברך או מגן כף הרגל.

מי שנפצע בעבר בגלל שלא עשה שימוש במגני הגוף הללו יוכל לתאר את הכאבים והסבל ובעיקר, את התחושה הרעה שבאה עם ההבנה שעם שימוש במגני גוף זה לא היה קורה. לא צריך לחכות לפציעה כדי להבין את זה, כדאי מראש להשקיע במגנים איכותיים וליהנות מאימונים כיפיים ובטוחים.