כריות איגרוף

אימון איגרוף ללא כריות איגרוף? בלתי אפשרי ;)

אחד האביזרים החשובים ביותר לאימוני איגרוף הוא כריות האיגרוף אשר מסייעות מיועדות למיקום נייח ומקובע וחלקן מיועדות לשימוש המאמן או המתאגרף שנמצא בתפקיד המאמן. מטרתן של כריות האגרוף היא חיזוק אזור החזה והכתפיים באמצעות אגרופים ישרים, והן סופגות את פגיעת האגרופים ושומרות על הידיים והאצבעות של המתאגרף תוך הענקת התנגדות.

יש שני סוגים עיקריים של כריות איגרוף:

כריות אגרוף נייחות

כריות אגרוף נייחות נועדו לתלייה על קיר, איתן מבצעים אימון עם אגרופים ישרים הנשלחים אל אזור הכרית בנוחות ובבטיחות. כריות אגרוף מסייעות לשיפור חבטות גבוהות ולתרגול תנועה ועבודת ידיים. כריות אגרוף מקובעות ונייחות מקלות על מתאגרפים לשלוח אגרופים לטווח קבוע, וגם יעילות לאימון אגרוף עצמי או לאימון אגרוף ביתי, ללא צורך במאמן או בפרטנר נוסף.

כריות אגרוף ניידות

כריות אמה, הידועות גם בשמן לָפּוֹת (או לאפות) מיועדות לשימוש באימון זוגי, והן נלבשות על אמות הידיים של הצד המאמן. כריות האמה יכולות להיות קמורות או ישרות, מלבניות או אגסיות, והן מיועדות לאימון דינמי ולאגרוף תוך כדי תנועה. הכריות המלבניות והקמורות יכולות לסייע גם באימון בעיטות.

איך לבחור כריות אגרוף?

ראשית יש לאפיין את סוג האימון, זוגי או יחידני, וממנו נגזר אופייה של הכרית הנדרשת – מקובעת או נייחת. שנית יש לברר את איכות החומרים שמהם עשויות הכריות. אנו מציעים כריות אגרוף המיוצרות בתאילנד, מולדת ענף האגרוף התאילנדי. כריות האגרוף עשויות בדרך כלל מעור סינתטי (polyurethane, הנקרא בקיצור PU) חזק ועמיד באימונים אינטנסיביים, המתאים גם לטבעונים.