כל מה שרציתם לדעת על גליל עיסוי

גליל עיסוי או בשמו השני רולר עיסוי, הינו גליל מבוקש בקרב מתאמנים מתחילים וותיקים בחדר הכושר. תוכלו למצוא אותו בקרב מאמנים בכירים, ואף כדורגלים, כדורסלנים וספורטאים נוספים עושים בו שימוש.

 גליל עיסוי

(מתוך: Shutterstock)

יתרונות גליל עיסוי

אם אתם תוהים מה היתרונות בגליל עיסוי, הפסקה הבאה בדיוק עבורכם. להלן היתרונות:

  1. גליל עיסוי מאפשר הקלה מאוד מהירה של כאבים במקומות שונים ובעיקר בשרירים.
  2. גליל עיסוי מאפשר למזער את הסיכון לפציעות.
  3. גליל עיסוי מאפשר למעסה מקצועי או לחילופין מאמן כושר, לבצע שחרור יעיל למתאמן שלו.
  4. מתאמן עצמאי יכול לעשות שימוש בגליל עיסוי, בין אם בפארק, במכון כושר או בבית.
  5. גליל עיסוי מאפשר לעסות מספר אזורים בגוף כדוגמת שרירי הרגליים (הירך והתאומים) שרירי הגב (הגב העליון וכן הגב התחתון, שרירי הישבן ועוד.
  6. ניתן להשתמש בגליל כאביזר אימון לתרגילי יציבה וכושר שונים.

כיצד מבצעים עיסוי עם הגליל?

על מנת לבצע עיסוי עם גליל עיסוי חשוב מאוד לפעול בהדרגתיות ואיטיות. שחרור מקיף, מלא, הדרגתי ואיטי יאפשר להקלה בכאבים, להרפיה של השרירים באזורים השונים וכן לשחרור הפאציה (רקמות החיבור המצויות בגופנו).

נדגיש זאת שוב - אין המטרה לבצע עיסוי חזק ומהיר שכן זה לא ישיג את המטרה. עיסוי איטי של כ - 10 חזרות לאזור, תוך כדי נשימות עמוקות יעזור לנו מאוד בטיפול באזור הכואב.

אילו אזורים כדאי לעסות?

מומלץ לבצע רוטינה אשר מקיפה את כלל האזורים בגוף. במידה ונבחין באזור כואב כלשהו, סימן שיש שם טיפול ושחרור שיש לעשות.
חשוב מאוד לעבוד לאט, לא להכאיב יתר על המידה ובמידה וזיהינו נקודה ספציפית מאוד כואבת, נעצור באותה נקודה למשך 20 עד 30 שניות. לאותה נקודה קוראים בשפה טריגר פוינט.

סוגי גלילים

ניתן למצוא מגוון רחב של גלילי עיסוי בבש-גל. בין אם גליל קטן או גדול, סגול או כחול, קוצני יותר או קוצני פחות. עם מגוון מחירים ובאיכות גבוהה, תמצאו את הגליל עיסוי שמתאים לכם בול. השקיעו בגליל איכותי, עסו את האזורים הכואבים, והשחרור יגיע לא זמן רב אחרי.