כל מה שצריך לדעת על שקי אגרוף

Time to fight!

אחד הענפים המוכרים ביותר בתחום הספורט הינו ענף האגרוף, הענף בו שני ספורטאים עוטים כפפות אגרוף ומתחרים על ניצחון בקרב אגרופים בתוך זירה, במסגרת חוקים מוגדרים מראש. ענף האגרוף מתחלק  למתאמנים שעוסקים בענף בשביל הספורט וכיף, ולכאלה שעוסקים בענף כמקצוע במסגרת אגודות שונות אגרוף מקצועי. אחת השאלות הנפוצות ביותר בענף האגרוף הינה - כיצד בוחרים שק אגרוף נכון? שאלה זו חשובה שכן בחירת שק אגרוף משפיעה בצורה ניכרת על אימוני האגרוף ועל הבטיחות של המתאמן.

שק איגרוף

(מתוך: Shutterstock) 

כיצד בוחרים שק אגרוף?

אחת השאלות הנפוצות ביותר בענף האגרוף הינה - כיצד בוחרים שק אגרוף נכון? שאלה זו חשובה שכן בחירת שק אגרוף משפיעה בצורה ניכרת על אימוני האגרוף ועל הבטיחות של המתאמן.
שק אגרוף אשר מותאם בצורה מקצועית לסוג המתאמן- חובבני או מקצועי, מסייע לפתח את כישורי האגרוף, לשפר את זריזות הידיים ולחזק את שרירי הגוף. שק אגרוף שאינו תואם את סוג האימון עשוי לגרום נזק ואף פציעות למתאמן, ולכן מומלץ לבחור שק אגרוף בצורה נכונה, על-פי סוג האימון וכמובן על-פי גילו ומשקלו של המתאמן, שגם הוא פרמטר חשוב בבחירת שק אגרוף.

שק אגרוף תלוי

שק אגרוף תלוי הינו שק אשר מתאים למתאמנים מתחילים ומתקדמים, הוא מיועד בעיקרו לאימונים בהם המתאמן מתמקצע במכות אגרופים, בעיטות, ברכיים ואף מרפקים. צורתו של השק משתנה על-פי הצורך, החל משק אגרוף תלוי ארוך או קצר ויש גם שקי איגרוף קטנים ועגולים המשמשים לחבטות אגרופים מהירות. מטרתו של שק האגרוף התלוי היא לספוג את המכה של המתאמן וכך הוא מסייע בתרגול המכות, ומשפר את הדיוק, התזמון והמהירות שלהן. יש לקחת בחשבון ששק אגרוף תלוי מצריך מהמתאמן לרכוש בנוסף מתקן תלייה.

שק אגרוף עומד

שק אגרוף עומד מתחלק לשני סוגים מרכזיים. הסוג הראשון הינו בובה לאגרוף, באמצעותה ניתן לתרגל מכות לאזור הבטן, לאזור הצלעות ולאזור הראש. אחד היתרונות המרכזיים של אימון באמצעות בובת אגרוף עומדת הינו דיוק ותרגול מכות לנקודות תורפה, כגון- הכבד, הטחול, מפתח הלב, הלסת והרכות.

ישנם שקי אגרוף עומדים להם אין חלק תחתון, ולכן לא ניתן לתרגל בעיטות נמוכות בעזרתם. הסוג השני הינו שק עומד לבעיטות ואגרופים, אשר מאפשר לתרגל בעיטות נמוכות לאזור פלג הגוף התחתון. שקי האגרוף העומדים אינם תופסים מקום רב, הם ניתנים להזזה ואינם מצריכים רכישה נוספת של אביזרים. בעת רכישת שק אגרוף עומד, יש לקחת בחשבון כי שק אגרוף זה הוא בעל משקל כבד יותר, לכן, לעיתים ישנו קושי להזיז אותו ממקום למקום.

משקל נכון של שק האגרוף

בחירת משקל של שק האגרוף הינו אחד החלקים החשובים ביותר בבחירת שק אגרוף. כללי אצבע בענף האגרוף מגדירים כי משקלו של שק האגרוף אמור להיות מחצית ממשקל הגוף של המתאמן, במידה ויש צורך לעגל את מספרו של מקבל השק, רצוי לעגל כלפי מטה. מתאמן אשר לו ניסיון באומנויות לחימה יכול לבחור בשק אגרוף במשקל כבד יותר. שקי אגרוף קלים- עד 25 ק"ג, מתאימים למתאמנים מתחילים אשר מעוניינים לשפר את הטכניקה והזריזות, ביניהם מתאמנים שהינם ילדים.

גודלו של שק אגרוף

פרמטר נוסף וחשוב בבחירת שק אגרוף הינו גודלו של השק. גודלו של שק האגרוף נקבע על-ידי האורך שלו. שקי אגרוף עומדים בגובה 122 ס"מ מתאימים בעיקר עבור ילדים, בעוד שקי אגרוף תלויים בגובה 100-180 ס"מ מתאימים לאימון במקומות קטנים ונועדו לשיפור טכניקת המתאגרף. כמובן שכל שקי האגרוף מתאימים גם לגברים והן לנשים. שקי אגרוף באורך 150 ס"מ הינם הנפוצים ביותר, זאת מכיוון שהם מתאימים למרבית המתאגרפים. שקי אגרוף באורך 180 ס"מ מאפשרים מרחב פעולה רחב יותר והתנגדות גדולה יותר, הם מתאימים לשיפור עוצמת המכה ולכן הם נועדו עבור מתאמנים בעלי משקל כבד יותר.

אז קדימה, הזמינו שק איגרוף מקצועי עכשיו!