איך לבחור כפפות אגרוף?

אמנויות לחימה שונות מצריכות עטיית כפפות ייעודיות לצורכי אימון ותחרות: איגרוף קלאסי, איגרוף תאילנדי ולחימה משולבת. הכפפות המתאימות לאמנויות הלחימה השונות הן כפפות שק, כפפות איגרוף וכפפות לחימה MMA. אז מה מתאים למי ואיך לבחור נכון? הנה המדריך המלא:

כפפות אגרוף

(מתוך: Shutterstock) 

למי אתה מרביץ?

הסוג הראשון – כפפות שק – כשמן כן הן: מתאימות לאימון עם שק אגרוף. הן בעלות ריפוד מינימלי בלבד כדי שהמתאמן יוכל לחוש את עוצמת המכה בשק (אין חשש מפציעת השק, כמו באימון עם יריב אנושי). כפפות שק משמשות גם לאימוני איגרוף קלאסי, איגרוף תאילנדי, MMA וקרוספיט.

הסוג השני - כפפות פתוחות או חצי פתוחות מיועדות לקרבות MMA או לחימה משולבת. מכיוון שהן פתוחות, הן מאפשרות אחיזה ותפיסה יציבות יותר של היריב.

הסוג השלישי - כפפות אגרוף סגורות. משמשות לאיגרוף קלאסי ותאילנדי, מגיעות עד לאמה, ומסייעות להגן על היד והמפרק, וגם על היריב.

החומרים שמהם עשויה אהבה

לחומר שממנו עשויה הכפפה יש משמעות, בעיקר במחיר. כפפות האגרוף עשויות בדרך כלל מעור או מחומר דמוי עור. כפפות מעור יהיו יקרות יותר, מכיוון שעור הוא חומר איכותי ויקר. בשנים האחרונות השתפרו לאין ערוך טכנולוגיות הייצור של חומרים דמויי עור, וכיום איכות הכפפות העשויות החומרים אלה אינה נופלת מאיכות כפפות עור. כפפות מחומרים דמויי עור הן גם פתרון מצוין לטבעונים או למתאמנים שמטעמים אידאולוגיים מבקשים להימנע מפגיעה בבעלי חיים. 

הגודל כן קובע

את משקלן של כפפות האיגרוף מודדים באונקיות (Oz). ככל שכפפת האגרוף כבדה יותר, היא מעניקה הגנה טובה יותר על המתאגרף העוטה אותה ועל פניו של היריב. מתאגרפים מקצועיים מעדיפים כפפות קלות יותר, והמדרג המקובל הוא:

10-8 Oz - מתאגרפים מקצועיים

12 Oz  - נשים וגברים עם כפות ידיים קטנות

14 Oz - לרוב המתאגרפים, לצורכי אימון   

16 Oz - בעיקר מתאגרפים מתחילים, לצורכי אימון

איך סוגרים עניין?

לכפפות איגרוף שני סוגי סגירה: סקוטש (וולקרו) ושרוכים. סגירת השרוכים נהוגה בכפפות העור המקצועניות והיא מעניקה אחיזה הדוקה ומותאמת בשלמות לכף ידו וזרועותיו של המתאגרף. אולם סגירה השרוכים באופן עצמאי קשה עד בלתי אפשרית ללא סיוע של אדם נוסף ולכן פחות נפוצה. כפפות בסגירת סקוטש פופולריות יותר, ומבחינה פונקציונלית מתאימות יותר למי שמתאמן אימון יחידני.

משהו קטן לילד?

לילדים שאך זה החלו להתאמן, מומלץ לקנות כפפות לא יקרות, מחומר דמוי עור ובסגירת סקוטש. כך יוכל הילד לסגור ולפתוח את הכפפה בעצמו ולהתאמן בקלות ובבטיחות. בשלב הבא, אם האימונים הופכים להיות רציניים – כפפות עור יתאימו בהחלט.

אנו מציעים מגוון כפפות איגרוף ולחימה של המותגים המובילים בעולם: Twins, Fairtex, Venum ו-Windy. הכפפות מתאימות לאמנויות לחימה שונות: איגרוף קלאסי, איגרוף תאילנדי, לוחמת MMA ועוד. אצלנו ניתן להשיג כפפות אגרוף ולחימה מעור אמיתי ומעור סינתטי במגוון צבעים ועיצובים, למתחילים, למתקדמים ולספורטאים מקצוענים.