שומרים על סטייל באימוני יוגה

אם נדמה לכם שליוגה יש סטייל של שרוואלים מתנפנפים וחולצות גזורות, אתם כנראה מפנטזים על טיול במזרח. האמת היא שכדי להפיק את המרב משיעור יוגה, צריך ללבוש בגדים נוחים מאוד, אך לא מתנפנפים מאוד. למה? תכף נסביר.

אימוני יוגה

(מתוך: Shuuterstock)

אבל רגע לפני שנדבר על מה ללבוש לשיעור יוגה, נדבר על מה צריך להביא איתנו לסטודיו.

אם את/ה מתרגל/ת יוגה באופן קבוע, סביר להניח שכבר יש לך מזרן משלך. אם עדיין אין לך מזרן משלך, כדאי מאוד לעיין במדריך לבחירת מזרן יוגה שכתבנו, ולבחור את המזרן המתאים. עוד כדאי להביא לשיעור יוגה בקבוק מים: אמנם לא מומלץ להרבות בשתייה תוך כדי התרגול, אך לפעמים צריך איזה שלוק קטן אחרי סט של כמה ברכות שמש. חוסו על כדור הארץ, והשתמשו בבקבוק רב פעמי. מגבת אישית קטנה גם היא מומלצת כציוד קבוע – עדיף מבד מיקרופייבר, שסופג במהירות ומתייבש במהירות.

ואיפה שומרים את כל הטוב הזה? בתיק יוגה כמובן. התיק צריך להיות מותאם לגודל המזרן ולהכיל תאים נלווים לכל שאר הדברים שאיתם יוצאים מהבית.

אז מה ללבוש לשיעור יוגה? איך שומרים על סטייל גם בתנוחות הכי מפותלות  ונמנעים מחשיפה אקראית ומביכה של חלקי גוף?

יש כמה כללים פשוטים לבחירת לבוש לשיעור יוגה.

בגדי יוגה צריכים לענות על כמה מאפיינים חשובים:

בד דק ונושם: גם אם מזג האוויר בחוץ קר, הגוף מתחמם בתוך דקות בודדות של אימון. מכנסי טרנינג עבים עשויים לקלקל את חוויית האימון.

בד גמיש בגזרה צמודה או קרובה לגוף, המאפשרת מתיחה של כל האיברים. לכולנו ברור שמכנסי ג'ינס אינם באים בחשבון, אך גם בד כותנה קשיח עלול להגביל תנועה.

שוליים מתנפנפים של שרוול או מכנסיים אולי מצטלמים היטב, אבל בתנוחות ההפוכות הבגד עלול לגלוש ולהפריע. אותו דבר לגבי חולצות עם מחשופים רופפים או עמוקים. יש תרגיל להתרכז בו, וחבל שהבגד ייצור הסחת דעת.

טייטס זה אחלה, אבל הבד צריך להיות אטום גם כשהוא נמתח, כלומר פחות קרוב לגרבונים ויותר "מכנסיים". שימו לב, גם שחור יכול להיות שקוף אם אינו עבה מספיק.

חזיית ספורט: מומלצת גם כדי לתת תמיכה טובה לחזה בזמן האימון, וגם מכיוון שבזמן שכיבה על הגב אין אבזמים וקרסים שעשויים להכאיב.

גרבי יוגה הם אביזר נחמד, אך בדרך כלל אינם נותרים על הרגליים יותר מכמה דקות. יוגה מתרגלים ברגליים יחפות כי אחיזת הקרקע חשובה, ולכן אם קר בכפות הרגליים בדקות הראשונות של התרגול – כל גרב רגיל יעשה את העבודה.

ואחרי שאמרנו את כל זה נמליץ לכם ולכן, בעלי ובעלות השיער הארוך, לזרוק אל התא הקטן של תיק היוגה שלכם כמה גומיות שיער. תלתלים חופשיים זה נפלא, אבל בשיעור יוגה עדיף אסוף.