עיסוי לספורטאים, למה זה חשוב

עיסוי הוא אחת הטכניקות האהובות והמוכחות, לשיקום פציעות הנגרמות עקב פעילות ספורטיבית. אפילו היינו מרחיקים לכת ואומרים: שזו הצורה היעילה ביותר של טיפול שיקום פציעות, להאצת תהליך הריפוי ומניעת פציעה חוזרת. בלעדיו, הספורטאי הפצוע אינו יכול להחלים לגמרי.

מי יכול להרוויח מעיסוי לפציעות ספורט

בין אם אתם מתחרים ותיקים שמעוניינים לשפר את הביצועים שלכם, ולהשיג את השיא החדש שלכם בספורט כלשהו. או שאתם רוצים להרפות את השרירים הכואבים שלכם, חוזרים מפציעה ומעוניינים להחלים במהרה, ולחזור שוב לפעילות הספורטיבית האהובה עליכם, או פשוט רוצים למנוע פציעה בעקבות ריצות קלות. עיסוי ספורטיבי יכול להועיל לכם, בטווח הקצר ובטווח הארוך. ולשמש עבורכם את המשענת לפעילות ספורטיבית בריאה ומפוכחת. בעצם כל אחד או אחת עם גישה למאגר מעסים, מהם ניתן לבחור מעסה לפציעות ספורט. מאגר כמו האתר והאפליקציה של Ymassage.

מהו עיסוי ספורט וכיצד הוא מועיל לפציעות

במהלך עיסוי ספורטיבי מתבצעת מניפולציה של מערכת השרירים והשלד (שרירים, גידים ורצועות) באמצעות טכניקות מעשיות. זאת על מנת לשפר את יעילותה.
עיסוי ספורטיבי הוכח כמשחרר ומפחית מתח בשרירים, משפר את זרימת הדם ומעודד פינוי של חומרי פסולת. כגון חומצת חלב במהלך פעילות בעצימות גבוהה, ויכול לעזור להרפיית הגוף. כל זה עוזר לקדם התאוששות ומפחית את הסיכוי לפציעה. ספורטאים הנוטים לפציעות עקב שימוש יתר, נהנים לרוב מעיסוי ספורטיבי בין אימונים. מכיוון שכך הם שמאפשרים לשרירים להירגע ולהתאושש באופן מלא לפני הפעילות הבאה. בנוסף ליתרונות הגופניים, עיסוי ספורטיבי יכול לעזור לספורטאים להתכונן ברמה הנפשית לפעילות או לתחרות כלשהי.

מתי עלי לעשות עיסוי ספורט

עיסוי ספורט יכול להיות יעיל במהלך הכנה, אימון, תחרות והתאוששות, אם כי הדגש של העיסוי ישתנה עבור כל שלב. כמו גם שיטת העיסוי שלעיתים תותאם לסוג הספורט או הפציע שלכם.
אנשים רבים שעוסקים בפעילות ספורטיבית באופן קבוע, בוחרים לעבור עיסוי לפציעות ספורט אחת לחודש או אפילו יותר. בהתאם למקרים כגון פציעות כרוניות.

סוגי עיסוי יעילים לטיפול בפציעות ספורט

ישנם מספר סוגים שונים של עיסוי ספורט וכל אחד משתמש בטכניקות עיסוי שונות. טכניקות עיסוי מסוימות יכולות לעזור להרגיע אתלט עצבני בעוד שאחרות יכולות להיות מעוררות. הסוגים השונים של עיסוי לפציעות ספורט כוללים:

עיסוי שוודי עמוק - יישומים ספציפיים לשרירים של טכניקות האפפלוראז', הפטריסאז', הרטט והטפוטמנט הסטנדרטיות. משמש בחימום לפני אירוע וכן בעיסוי התאוששות לאחר אירוע להמרצת מחזור הדם והלימפה.

עיסוי נקודות טריגר – נעשה על ידי לחץ ספציפי באצבע, אגודל או מרפק לתוך נקודות טריגר בשריר וברקמת החיבור. בכדי להפחית את רגישות היתר, התכווצויות שרירים ולפירוק אַדְהֶזִיָה.

מתיחות - משמשות להגדלת טווחי התנועה באזורים בגוף שבהם יש תנועה מוגבלת.
  

מאגר עצום של מעסים לפציעות ספורט

רק במאגר של Ymassage תמצאו את המגוון הגדול ביותר של מעסים המתמחים בעיסוי לפציעות ספורט. לפי חלוקה למיקום גיאוגרפי והתמחויות.