סוגי אומנויות לחימה

אומנויות לחימה הוא מושג מעורפל כיוון ששיש שיטות רבות ומגוונות, שיטות מסורתיות שהתפתחו על פני מאות ואלפי שנים, אומנויות לחימה שתלויות בתקופות שונות במקומות שונים בעולם והם חלק מפילוסופיה שלמה. אומנות לחימה היא אומנות שנרכשת ובעיקרה היא נועדה לשם קרב פנים אל מול פנים, אך היא כוללת גם עבודה על שליטה העצמית, על מודעות עצמית ועל שיפור יכולות אישיות.

 אומנויות לחימה

(מתוך: Shutterstock)

רובן של אומנויות הלחימה התפתחו במזרח הרחוק והן עברו כברת דרך עד שהן הפכו להיות גם חלק מהמודרניזציה, וניתן היום ללמוד אותן כמעט בכל מקום בעולם ובכלל זה בישראל. הנה כמה סוגי אומנויות לחימה, שגם הן מתחלקות לתת שיטות ולסגנונות שונים:

ג'ודו

ג'ודו היא אחת מאומנויות הלחימה המוכרות יותר. היא נלמדת בישראל ברמות שונות ולגילאים שונים והיא אומנות יפנית קלאסית בסגנון מסורתי. את הג'ודו מתחילים ללמוד בדרך כלל בגיל צעיר מכיוון שזו אומנות לחימה שנחשבת לתחרותית והיא טומנת בחובה גם פציעות שונות במהלך האימונים.

קראטה

עוד אחת מאומנויות הלחימה הפופולאריות יותר, אומנות לחימה שגם היא מגיעה מהמסורת היפנית. היא כוללת פחות מגע גוף צמוד כמו בג'ודו ובעיקר בעיטות ואגרופים. היא מיועדת להגנה עצמית כמו גם תקיפה, היא פרקטית ונחשבת גם היא לספורטיבית והיא נכללת בתחרויות שונות.

אייקידו

עוד אומנות לחימה יפנית מסורתית אך כזו ששונה מאוד מאומנויות הלחימה האחרות. היא מבוססת על חיבור וזרימה לבן הזוג באמצעות תנועה, היא שילוב של עוצמה ורכות ומתאימה לכל הגילאים. היא טובה להגנת רחוב וכוללת שימוש בחרב, סכין ומקל מעץ כמו גם ריתוקים והטלות של היריב.

קפוארה

ברשימת אומנויות לחימה היא נחשבת יותר לריקוד מאשר אומנות לחימה. היא שמה דגש על תנועה אל מול היריב והיא מתורגלת עם מוזיקה ברזילאית ועם כלי נגינה מסורתיים.

טאקוונדו

הטאקוונדו החלה את דרכה בקוריאה והיא דומה לקראטה במובנים רבים. היא כוללת שימוש נרחב במגני גוף אך היא גם אקטיבית וכוללת בעיטות כמו בקראטה.

איגרוף תאילנדי

איגרוף תאילנדי הוא אומנות לחימה תאילנדית כאמור שדומה גם היא לקראטה מכיוון שהיא עושה שימוש בבעיטות ואגרופים. היא מחולקת לשניים – הקיק בוקסינג שכולל כושר לחיטוב הגוף ומוי תאי שהיא אומנות הלחימה עצמה.

ג'ו ג'יטסו ברזילאי

זו אומנות לחימה שנועדה במקור להישרדות ברחוב והיא יעילה בלוחמת קרקע ובלחימה קרובה מאוד. היא שילוב של ג'ודו ושל ג'ו ג'יטסו והיא מתאימה בעיקר לצעירים מכיוון שגם היא כמו הג'ודו טומנת בחובה פציעות במהלך האימונים.

ישנן עוד אומנויות לחימה כמו אראניס, קרב מגע, קיודו, סייף ואחרות שלכל אחת יש את הייחודיות שלה, את המסורת שלה ואת התורה שלה. אם אומנויות לחימה מעניינות אתכם ואתם חושבים להתנסות באחת מהן, הדרך הטובה ביותר היא להגיע ולבחון אותן בפעולה ולקבל את ההחלטה הנכונה.