מכשירי כושר ביתיים מומלצים

 

היום כבר ידוע וברור לכולם: אם רוצים לשמור על איכות חיים גבוהה וליהנות מהחיים צריך לשמור על הבריאות, וחלק מהותי מהשמירה על הבריאות מלבד נושא התזונה הוא אורח חיים פעיל וכושר גופני. לכל אחד יש את הדרכים האהובות עליו לעשות כושר. יש מי שחייב לשמור על כושר ולבצע פעילות גופנית במסגרת כלשהי כמו חוג, יש  מי שאוהב לעשות פעילות גופנית בחוץ באוויר הפתוח ויש מי שאוהב ורוצה לעשות פעילות גופנית בבית מול הטלוויזיה. היום ישנו מגוון רחב של מכשירי כושר ביתיים, החל מעזרים בסיסיים ועד מתקנים מתוחכמים שאפשר לעשות איתם מגוון רחב של תרגילים ולעבוד על קבוצות שונות של שרירים. כמה דוגמאות למכשירים שמומלץ מאוד שיהיו לכם בבית.

ספת כושר- כי ספה וכושר יכולים בהחלט להתחבר

כן, השילוב בין ספה לבין כושר נשמע אבסורדי לחלוטין, אך היום ישנה ספת כושר שמטרתה היא לא שתשקעו לתוכה ותדמיינו את עצמכם עושים כושר אלא זהו מתקן כושר באמצעותו ניתן לעשות מגוון רחב של תרגילים. ספת כושר נראית כמו כיסא מרופד שאליו מחוברים אלמנטים שונים. את החלק עליו יושבים אפשר לכוונן לשיפועים שונים, כולל שיפוע שלילי. יש בה גומיות המספקות התנגדות. מומלץ לבחור ספה המתכווננת למספר רב יותר של מצבים ויכולה לשאת משקל גבוה. אפשר להוסיף לאימון גם משקולות ואז אתם בכלל מסודרים.

אליפטיקל- להרגיש כמו בסקי

אליפטיקל הפך גם הוא למכשיר מבוקש בחדרי כושר ביתיים וגם בחדרי כושר בכלל. יש לו גלגל תנופה גדול וגם מסך המראה לכם נתונים כמו משך האימון, קצב, מרחק ועוד. זהו מכשיר קומפקטי יחסית כך שהוא מתאים גם לדירות קטנות. ניתן לבחור בו תוכניות אימון שונות ולהתאים את רמת הכושר. צורת האימון דומה לאופניים אך בעמידה. את הידיים אפשר להניח על כל אחת מהידיות הנעות וכך האימון הוא גם לחיזוק הידיים. האימון במכשיר מחזק את סיבולת לב ריאה, שורף קלוריות ומחזק קבוצות שרירים שונות. בקיצור, כל מה שרציתם ממכשיר כושר ביתי.

הליכון- לעשות הליכה או ריצה לבחירתכם

הליכה היא ספורט אהוב ומתאים לכולם. כל אדם בכל גיל יכול לעשות הליכות וזהו אחד מסוגי הספורט הבריאים ביותר המחזק שרירים, מחזק סיבולת לב ריאה וגם לא פוגע במפרקים כפי שריצה עלולה לעשות. הליכון הוא המכשיר איתו תוכלו לעשות הליכות בקצב משתנה, בתנאי דרך משתנים: מישור, עליות, ירידות. למעוניינים להגביר קצב אפשר לבחור גם במהירות של ריצה, הכל לפי בחירתכם. אין ספק שלהליכה בחוץ באויר הפתוח יש ערך מוסף אך הליכון לא צריך להיות במקום אלא בנוסף: בימים גשומים בהם הליכה בחוץ לא ממש מתאימה וגם בין לבין, כאשר אתם עסוקים מדי מכדי לצאת להליכה ממושכת בחוץ וגם פשוט כשמתחשק לכם לעשות הליכה או ריצה משמעותיות עם פיג'מה.

אופני כושר- לרכוב בירידה... של המשקל

אופני כושר, בדומה להליכון, הם מכשיר כושר ותיק ומוכר כבר שנים אך הפופולאריות שלו לא יורדת למרות מכשירי הכושר החדשים והמתוחכמים שנוספים למדף. אוהבי הכושר שבונים לעצמם חדר כושר ביתי לרוב לא יוותרו על אופני הכושר. רכיבה על אופניים היא בריאה מאוד, מחזקת קבוצות שרירים שונות באופן משמעותי וכמובן גם את סיבולת לב ריאה. רכיבה מצוינת לירידה במשקל וניתן לבחור בתוכניות שונות מאתגרות יותר או פחות, לבחור האם לאתגר את עצמכם בעליות ולהרגיש באלפים או דווקא לרכוב במישור בלתי נגמר כמו בהולנד. חשוב לבחור באופני כושר הבנויים בצורה ארגונומית ומותאמים למבנה הגוף, בעלי מושב מרופד וידיות אחיזה נוחות. מומלץ גם לבחור דגם מתקדם עם מסך המציג נתונים כמו מהירות, מרחק, קלוריות ששרפתם, דופק ועוד.

רצועות למגוון רחב של תרגילים

את הרצועות או ה TRX אתם בוודאי מכירים. ניתן לראות אותן לא רק בחדרי כושר אלא גם במתקני כושר חיצוניים בפארקים או בחוף הים לרוב יהיו רצועות TRX או שתראו מתאמנים המביאים את הרצועות שלהם. ברצועות  TRX ניתן להשתמש למגוון רחב של תרגילים ולעבוד על שרירים שונים: שרירי הידיים הקדמיים והאחוריים, שרירי הרגליים, שרירי בטן ועוד. היתרון הגדול שפל הרצועות הוא שניפן לאחוז בהן במנחים שונים. אחיזה בידיות הרצועה בידיים מאפשרת תרגילים עם כיפוף קדימה בסגנון כפיפות סמיכה או דווקא אחורה. ניתן לאחוז ברצועות בכפות הרגליים ולהיות במצב פלאנק או להיפך בשכיבה על הגב לכפיפות בטן- כל האפשרויות פתוחות. בנוסף ניתן לקחת אותן איתכם לכל מקום, לתלות ולהתאמן.

עזרים נוספים למגוון תרגילים

לצד מכשירי כושר המתוחכמים, שיש בהם מגוון פונקציות אך הם תופסים מקום מסוים בבית וגם נדרשת השקעה מסוימת כדי לרכוש אותם, ישנם עזרים פשוטים ובסיסיים שמאפשרים לכם לעשות לא מעט תרגילים. כמה דוגמאות:

  • דלגית: את הדלגית אפשר לשים בכל ארון או מגירה ולדלג בכל יום כמה דקות בהתאם ליכולת שלכם שכמובן תשתפר עם הזמן. ישנם סוגים שונים של דילוגים וניתורים: רגל רגל, עם ניתור ביניים קטן או ללא. זה הזמן לחזור לילדות ולהשתמש בדלגית.
  • משקולות מסוגים ומשקלים שונים: ישנן משקולות יד שהאחיזה בהן היא ביד אחת, משקולות קטלבלס עם ידית לאחיזה והנפה בשתי ידיים או ביד אחת. ישנן משקולות ריצה אותן כורכים סביב הקרסול בעזרת סקוטש והן מוסיפות אתגר להליכה, ריצה או לתרגילי רגליים. אפשר לכרוך אותן גם סביב הזרוע. היתרון במשקולות הוא שמחירן נמוך כך שאתם יכולים לקנות מדי תקופה משקולות במשקל המתאים ליכולת שלכם.
  • גומיות: גומיות מאפשרות לעשות מגוון רחב של תרגילי מתיחה לידיים ולרגליים. הן נראות אביזר פשוט אך כמות התרגילים שניתן לעשות איתן היא רבה ולעבוד על מגוון רחב של שרירים.