מה חשוב לדעת לפני שבוחרים שולחן טניס

החופש מתקרב ואתו האתגר הגדול מכולם- איך אתם מנתקים את הילדים מהמסכים וממלאים להם את הזמן בפעילות משמעותית? . בדיוק בשבילכם יש לנו מענה הולם : בין אם אתם מחפשים פעילות כיפית לילדים או לעצמכם, טניס שולחן או בשמו האחר פינג פונג הוא דרך נהדרת לכך. מה כל כך טוב בו?  מדובר על ספורט מהנה ותחרותי, עובד על מוטוריקה ומהירות תגובה, מפעיל שרירים שונים בגוף (הרבה יותר ממה שנדמה, לא סתם זה נקרא ספורט...) וגם כל אחד יכול להתחבר אליו ולחזק את המיומנויות הנדרשות לו הן מרמה של מתחילים ועד הוותיקים ביותר. המשחק מעולה אם יש לכם גינה אבל גם אם יותר מתאים לכם לשחק בפנים זה בהחלט אפשרי (רצוי רק לא בקרבת חפצים שבירים...). אז אחרי ששכנענו אתכם שהפתרון ממש בהישג ידכם, אתם בטח שואלים את עצמכם איך בוחרים שולחן טניס? אז הנה כמה עצות מהצוות המקצועי שלנו .

 

שולחן חיצוני או פנימי- יש הבדלים

ממש כפי שיש הבדלים בין ריהוט חוץ לפנים, כך יש הבדלים בין שולחן טניס המיועד לגינה לבין כזה המיועד לבית. לכן לפני קניית שולחן החליטו לאן הוא מיועד. ההבדל המרכזי ביניהם הא מהחומר ממנו עשויה פלטת השולחן. פלטת שולחן פנים תהיה עשויה לרוב מעץ בעוד שפלטת שולחן חוץ תהיה עשויה מאלומיניום, מתכת העמידה בפני חלודה ולכן טובה לאלמנטים הנמצאים בחוץ או מלמין רזין, שהוא חומר עמיד מאוד וחזק וגם יש לו יכולת הקפצה טובה יותר של הכדור. יש גם הבדל בין עובי הפלטה הרצוי בין שולחן פנים לחוץ.

מקום האחסון של השולחן

זהו פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון: האם יש לכם מקום לשולחן באופן קבוע או שאתם מעדיפים שהשטח אותו תופס השולחן יהיה פנוי רוב הזמן ורק כשתרצו לשחק תמקמו אותו באותו אזור. אם לא מפריע שהשולחן יהיה פתוח כל הזמן, למשל אם הוא נמצא בגינה גדולה או יש לכם אזור או חדר בבית שפנויים יחסית ולכן ניתן להשאיר את השולחן כל הזמן אפשר לקנות שולחן קבוע שנשאר במצבו הפתוח כל הזמן. אם מעדיפים למקם את השולחן רק בזמן משחק, חפשו שולחן מתקפל שאפשר לפתוח ולסגור בקלות.

מידות השולחן, עובי המשטח ויציבות

מידות השולחן יקבעו כמה נוח יהיה המשחק. כמובן שככל ששולחן גדול יותר כך התקציב הנדרש כדי לרכוש אותו יהיה גבוה יותר ולכן לא חייבים ללכת מיד על שולחן מקצועי שהמידות שלו הן לרוב סביב 2.75 מ' אורך, 1.52 מ' רוחב ו 76 ס"מ גובה. בשולחן כזה יכולים לשחק גם שני זוגות. לכן אפשר בהחלט להסתפק בפחות. עובי הפלטה הרצוי תלוי גם בחומר ממנו היא עשויה. בשולחנות חוץ, אם הפלטה עשויה אלומיניום כדאי שהעובי שלה יהיה בסביבות 15-19 מ"מ. אם היא עשויה מלמין אפשר פלטה דקה יותר בגלל יכולת ההקפצה של החומר וכדאי שתהיה 4-7 מ"מ. לא מומלץ עובי שהוא מתחת ל 4 מ"מ כי אז יכולת ההקפצה טובה פחות. כדי שהשולחן יהיה יציב וחזק מומלץ שהשלדה שלו תהיה בעובי של 25 מ"מ לפחות. כדי לשמור על יציבות השולחן שמשמעותית מאוד למשחק כדאי שתהיה בו תושבת כבידה הממוקמת במרכזו ומונעת תזוזות.

 גלגלים: יציבות יחד עם ניידות

יציבות השולחן אינה סותרת את היותו נייד. במיוחד אם זהו שולחן קבוע שאינו מתקפל, מומלץ שיהיו לו גלגלים כדי שתוכלו להזיז אותו ממקום למקום. כך אם תצטרכו את אותו שטח בו נמצא השולחן בד"כ, יהיה ניתן להזיזו למקום אחר וזאת מבלי לגרור אותו על הרצפה ולגרום עם הזמן לשריטות או שחיקה של המשטח עליו הוא נמצא.

מסגרת לפלטת השולחן למשחק נוח ופחות "בריחות"

כדור פינג פונג הוא קל משקל ולכן יכול בקלות לברוח מן השולחן ולקפץ למרחקים כך שלא תמצאו אותו. במיוחד אם הוא נמצא במקום ציבורי או שהשימוש בו הוא אינטנסיבי חשוב לבדוק מהו עובי מסגרת השולחן. מסגרת השולחן צריכה להיות מחומר חזק כמו פלדה ומומלץ שעובייה לא יהיה פחות מ 30 מ"מ. הדבר חשוב במיוחד בשולחנות חוץ. אם זהו שולחן חוץ בדקו שהפלדה או המתכת האחרת ממנה עשויה המסגרת היא מגולוונת כך שלא תחליד.

רשת שלא מתפרקת

רשת קבועה על גבי השולחן מתבלה פחות מהר, לא תיעלם לכם דווקא ברגע שתצטרכו לשחק והיא חלק בלתי נפרד מהשולחן. מומלץ לבחור שולחן עם רשת מחומר כמו פוליאתילן ולא מבד שנשחק מהר יותר.

לבחור שולחן בתקציב מתאים אך גם איכותי

ניתן לחלק את שולחנות הטניס לשלוש רמות מבחינת איכותם ומחירם: שולחנות למקצועיים, שולחנות טובים לשימוש ביתי או שולחנות זולים. אם אתם לא שחקני טניס שולחן מקצועיים אין צורך לבחור באלה היקרים ביותר. אלה גם  בד"כ שולחנות פנים כך שלא יתאימו לגינה. שולחנות ברמה הנמוכה ביותר אמנם יכולים לפתות במחיר אך הם יתבלו במהירות, עלולים להישבר ולא תמיד יהיו עם חלקים זמינים. גם יכולת הקפצת הכדור תהיה נמוכה. שולחנות ברמה האמצעית הם טובים מספיק לשימוש ביתי. כמובן שגם בשולחנות אלה חשוב לשים לב  לפרמטרים שמנינו.

חברה מוכרת ואחריות

כמו בכל מוצר שאתם רוכשים, גם ברכישת שולחן טניס מומלץ לבדוק מיהו היצרן, האם זו חברה מוכרת בתחום. בדקו גם לכמה שנים תקפה האחריות. בחרו בחנות ספורט מקצועית שיכולה לייעץ ולעזור לכם לבחור את השולחן המתאים ביותר לתנאים ולצרכים שלכם.