מה חשוב לדעת לפני שבוחרים כדור כדורגל

הוא סוחף אחריו מעריצים מושבעים, יכול להיות תחביב או מקצוע ונחשב לענף הספורט הכי פופולרי בעולם - כדורגל. לא משנה לאן תפנו והיכן תטיילו בעולם, תראו מגרשים מאולתרים לצד מקצועיים בהם משחקים ילדים ומבוגרים ללא הבדל דת, גזע ומין.

רוצים להשתתף בחגיגה? חשוב שתבחרו את הכדור המתאים.

 

כדור כדורגל – כמה מסובך זה יכול להיות?

לא משנה אם אתם מתחילים או מקצוענים, מהו המצע עליו אתם רוצים לשחק ועם מי, בלי כדור – אין משחק. אחרי שהסכמנו, חשוב להבהיר שלמרות שהמטרה זהה – לבעוט את הכדור לשער – יש המון סוגים שונים של כדורים וכל אחד מתאים למטרה אחרת. לכן, חשוב לבחור כדור שתואם את הצרכים שלכם, אחרת תבזבזו לחינם לא מעט כסף וזמן.

 

הכדור הוא עגול

המשחק הפופולרי מככב בתרבויות שונות מזה שנים רבות, אך אם נסתכל על המאה ה-19, אז נהוג היה להשתמש בכדור עשוי פיסות עור השזורות זו לזו, כיום ישנם סוגים רבים של כדורים הנבדלים זה מזה בסוג החומר, שיטת הייצור ועוד. מי מהם הטוב ביותר? אין תשובה אחת נכונה, אבל יש כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון...

 

 

 

  1. המטרה

פרמטר זה בעצם מתייחס לסוג השימוש ועושה השימוש, או במילים אחרות – עבור מי הכדור נרכש, באיזה רמה הוא משחק ומה תהיה תדירות השימוש בכדור? באופן טבעי, ילדים זקוקים לכדור כדורגל קטן יותר לעומת מבוגרים וכדור למטרת אימונים צריך להיות עמיד יותר לעומת כדור שישמש מדי פעם למשחק שכונתי.

הגדרת המטרה תאפשר לכם לבחור כדור כדורגל שמתאים עבורכם ואחרי שהבנתם איזה סוג של כדור אתם מחפשים, תוכלו לערוך סקר שוק והשוואת מחיר בין בתי העסק והמותגים השונים. בהקשר זה, חשוב לקחת בחשבון שמותגים שונים מתמחים בייצור כדורים מסוג שונה ולמרות שיש חברות אנונימיות עם כדורים בזיל הזול, כדאי להשקיע בחברה מוכרת עם חוות דעת טובות, בעיקר בהקשר של עמידות הכדור לאורך זמן.

 

  1. החומר

סוג הכדור השכיח ביותר הוא כדור אימונים, הנחשב פשוט יחסית וזול, אך זה לא בהכרח אומר שהוא בעל חיי מדף קצרים. הגורם המכריע במקרה זה הוא החומר ממנו מיוצר הכדור, מה שיבוא לידי ביטוי במחיר – כדורי PVC של מותגים נחשבים יעלו החל מ-40 שקלים (בשוק ניתן למצוא גם בחצי המחיר) ואילו כדורים עשויים PU יעלו בממוצע 100-120 ₪.

 

  1. המשטח

כדורגל הוא ספורט עממי וככזה, אפשר לשחק אותו כמעט על גבי כל משטח שהוא – בטון, אספלט, פרקט, דשא, חול ועוד, אבל לכל משטח מתאים כדור שונה. למשל, אם אתם משחקים בעיקר על בטון ואספלט, מומלץ לבחור בכדור PVC מודבק, כיוון שכדורים בחיפוי טרמי או בתפירה, לא מתאימים למשטחים אלה, אלא למשטחי דשא (גם סינטטי).

על חול לעומת זאת, תעדיפו כדור תפור מיוחד או מודבק ואם אתם נהנים ממשחק כדורגל על מצע פרקט, מומלץ שתבחרו בכדור תפור שאינו קופץ.

 

  1.  משקל וגודל

כמו כדורי כדורסל גם כדורי כדורגל מגיעים במידות שונות וכל סוג משמש למטרה שונה. מבחינת גודל, המידות נעות בין 1-5 כאשר המידות הקטנות יותר משמשות בעיקר ילדים ומידה 5 נחשבת למידה הרשמית, המשמשת שחקנים מקצועיים, למעט אלו המשחקים על פרקט – אז כדור במידה 4 נחשב לפופולרי ביותר.

ומה לגבי משקל? הבחירה הנפוצה ביותר היא בכדורים קלי משקל, בהם יש גומי פנימי והם נחשבים איכותיים ונוחים למשחק.

 

איפה אפשר לקנות כדור כדורגל איכותי?

בין אם מדובר בכדור כדורגל או ציוד ספורט אחר כמו כדורי כדורסל, דלגיות, משקולות, ביגוד והנעלה, מומלץ לבחור ספק אמין שיידע לייעץ ולכוון אתכם לרכישת הציוד המתאים עבורכם, במחירים נוחים, אחריות ושירות לקוחות זמין גם לאחר הרכישה. את כל אלה ועוד תמצאו אצלנו, חנות ציוד ספורט בשגל – נשמח לתת לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר וללוות אתכם יד ביד, לחוויית קניה נעימה ומוצלחת.

 

לסיכומו של דבר, אומנם מדובר במשחק פופולרי שלא דורש הרבה יותר מאשר כדור, אך אם אתם רוצים להפיק ממנו את המיטב וליהנות מכדור שילווה אתכם תקופה ארוכה, כדאי שתבחרו כדור כדורגל שמתאים בדיוק לצרכים שלכם.