מהן אומנויות הלחימה הפופולריות בישראל – חלק 3

במאמר הראשון דנו בשלושת התחומים העיקריים של אומנויות הלחימה

במאמר השני כתבנו על ג'ודו וקראטה

מאמר זה יעסוק באגרוף, אומנות לחימה מאוד פופולארית בישראל ובעולם:

אומנויות לחימה פופולריות

(מתוך: Shutterstock)

איגרוף

ענף ספורט אשר קיים עוד מימי הביניים, בו שניים נלחמים על הניצחון באמצעות אגרופים המכוסים בכפפות איגרוף.

העדויות המוקדמות ביותר לקיומן של תחרויות איגרוף ספורטיבי הן מהאלף ה-2 לפנה"ס. קרבות איגרוף היו חלק מהמשחקים האולימפיים ביוון העתיקה, נחשבו מאד פופולריים וזכו לצופים רבים. גם בקרב הרומאים היה האיגרוף פופולרי, על גרסאותיו השונות, כולל שפיכות דמים- והכל למען הקהל.

בהמשך, הפך הספורט פופולרי באנגליה ובמאה ה-18 אף זכה להסדרת כללי האיגרוף בשנת 1743. בסוף המאה ה-19 כבר היו חוקים קפדניים ומסודרים לאיגרוף והוא החל לצבור פופולריות במקומות שונים בעולם ואף נכלל באולימפיאדה בשנת 1904.

באיגרוף ספורטיבי מודרני המתחרים עוטים כפפות מרופדות ("כפפות איגרוף"), מגנים על שיניהם באמצעות מגן שיניים ומתחרים בתוך זירה במסגרת חוקים מוגדרים היטב. באיגרוף שאינו מקצועני, המתאגרפים חובשים גם מגני ראש מרופדים. בתחרות איגרוף מותר לפגוע ביריב אך ורק מעל המותניים ולכן הלבוש מורכב משני חלקים בצבעים שונים- כדי להבליט את קו ההפרדה . בנוסף משתמשים המתאגרפים בכפפות איגרוף, מגן אשכים ומגן שיניים. המתמודדים מתחרים בתוך זירת איגרוף הנמצאת על במה וסביבה חבלים. הפינה כחולה הינה פינתו של מתאגרף אחד והפינה האדומה הינה פינתו של המתאגרף השני. 2 הפינות הנותרות הינן פינות ניטרליות- כך שבמקרה בו השופט רוצה לקבוע את מצבו של המתאגרף או להכריז על נוקאאוט- ממתין המתאגרף השני בפינתו או בפינה הניטרלית.

בתחרות איגרוף מקצועי ישנם 12 סיבובים, 3 דקות לכל סיבוב וכדקה מנוחה בין סיבוב לסיבוב. התחרות מסתיימת בניצחון של אחד הצדדים. את המתאגרפים מסווגים לקבוצות משקל אשר על פיהן נקבעים הקרבות ומוכתרים האלופים שכן משקל גופו של המתאגרף הוא בעל חשיבות רבה בכל הנוגע לעוצמת המכה שלו, מהירות התנועה שלו בזירה, ויכולת הספיגה של גופו בפני המכות הפוגעות בו. את האיגרוף לישראל הביאו הבריטים בתקופת המנדט ואף מספר מתאגרפים ישראלים זכו להצלחות בזירה הבינלאומית.

המידע מובא לכם ע"י בש-גל – חנות ספורט המשווקת מגוון רחב של ציודים לכל סוגי אומנויות הלחימה כגון בובת איגרוף לשיפור הביצועים שלכם!<