כל מה שצריך לדעת על ציוד לאיגרוף

איגרוף הוא ענף ספורט שבו שני לוחמים נלחמים בעזרת האגרופים. יש תתי-ענפים שונים בתוך התחום הגדול הזה, חלקם מודרניים, וחלקם קדומים ומוכרים לנו כבר מיוון העתיקה. באגרוף המודרני של ימינו מקפידים על בטיחות המשתתפים, ולכן קיים ציוד הגנה ייעודי כמו כפפות איגרוף מרופדות, מגנים לחלקי גוף שונים, וחוקים ברורים מאוד בנוגע לסוג המכות והאגרופים שניתן לתת. איגרוף הוא ענף ספורט פופולרי מאוד, הן ברמה המקצועית והן ברמה החובבנית, וניתן למצוא לא מעט צעירים ומבוגרים שמתאמנים באגרוף להנאתם. אם גם אתם התחלתם להתעניין בתחום ובא לכם להשקיע בציוד איכותי ומקצועי, הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן במיוחד בשבילכם מדריך קצר ויעיל לציוד איגרוף.

 

ספורט האיגרוף

בעבר היו רבים שחשבו בטעות שספורט האגרוף הוא ספורט אלים וברוטלי, ואנשים שהתאמנו באיגרוף נחשבו לבעייתיים או לאלימים. כיום כבר ברור שאיגרוף הוא ענף ספורט לגיטימי לכל דבר, עם חוקים ברורים ומחייבים ציוד נלווה מתאים. רבים מתחילים להתאמן באגרוף מכיוון שזהו ספורט עם הרבה מאוד יתרונות. הוא מסייע בחיזוק הביטחון העצמי, משפר מאוד את הקואורדינציה ואת קשר היד-עין, מסייע לשחרר מתחים ולפרוק אגרסיות, וכמובן מחזק מאוד מבחינה פיזית. בנוסף, אפשר להתאמן יחד עם חברים ואפשר גם להתאמן לבד בבית. לא צריך קבוצה גדולה של אנשים או ציוד ייחודי שקשה מאוד להשיג.

 

למה חשוב להשקיע בציוד איכותי לאיגרוף?

לפני שנעבור לדבר על סוגי הציוד ומה חשוב לדעת, נזכיר קודם כל שכדאי מאוד להשקיע בציוד איכותי ומקצועי. אם אדם יוצא לרוץ עם חולצה לא מנדפת או לא הכי איכותית, לא יקרה לו שום דבר חוץ מקצת חוסר נוחות. איגרוף לעומת זאת הוא ספורט אגרסיבי יחסית ולכן חשוב להגן על עצמנו ברמה הכי גבוהה שאפשר. התפשרות על ציוד בינוני או מיושן יכולה לגרום חלילה לפציעות לא נעימות.

 

כפפות איגרוף

כפפות איגרוף הן אחד מפריטי הציוד החשובים ביותר לכל מתאגרף, מתחיל או מקצועי, והן למעשה אחד הסמלים האיקוניים של תחום האיגרוף. ישנם כל מיני סוגים של כפפות, כאשר הדבר שהכי חשוב לבדוק היטב הוא שהכפפות מתאימות לידיים שלכם והן במידה הנכונה. כפפות במידה לא נכונה יקשו על האימון ועל האפקטיביות של המכות שלכם. מבחינת חומר הייצור, יש כפפות עור שנחשבות לחזקות יותר ולאיכותיות יותר, והמחיר שלהן כמובן גבוה יותר. יש כפפות מחומר דמוי עור שהן זולות יותר, אך נחשבות לפחות איכותיות וחזקות. דבר נוסף שכדאי להכיר הוא שיש כפפות שנסגרות בעזרת סקוץ', ויש כפפות שנסגרות בקשירה של שרוך. סגירה עם סקוץ' נוחה יותר כי אפשר לסגור את הכפפות באופן עצמאי.

 

 ציוד לאיגרוף

שק איגרוף

שק אגרוף הוא גם פריט ציוד סופר חשוב, שמאפשר לכם בעצם להתאמן ולתרגל באופן עצמאי בלי תלות במתאמנים נוספים. כולנו מכירים את הסצנות בכל סרטי האגרוף או בסרטי פעולה שבהן הגיבור מרביץ לשק איגרוף, אבל מה בעצם אנו יכולים לקנות? שני הסוגים העיקריים של שקי האיגרוף הם שק איגרוף עומד ושק איגרוף תלוי. שק איגרוף עומד לא דורש התקנה, אפשר פשוט להעמיד אותו איפה שנוח לכם ולהתחיל להתאמן, ויתרון נוסף שלו הוא שאפשר להעביר אותו ממקום למקום בלי בעיות מיוחדות. מדובר על מוצר יקר יותר משק איגרוף תלוי. שק איגרוף תלוי הוא שק אשר תולים אותו מהתקרה בעזרת שרשרת, ולכן, הוא פחות נייד וצריך לחשוב טוב איפה רוצים למקם אותו. בנוסף, חשוב גם לשים לב שמחברים אותו כמו שצריך ובצורה בטיחותית. מבחינת קואורדינציה של המתאמן שק האגרוף התלוי עדיף, כי הוא זז מכל מכה, והוא פחות פגיע ועדין משק האגרוף העומד.

נקודה שחשוב לשים אליה לב היא, המשקל של שק האיגרוף, דבר שמשפיע מאוד על האפקטיביות של האימון. הכלל אומר בגדול שמשקל השק צריך להיות חצי ממשקל הגוף של המתאמן, כאשר מעגלים כלפי מטה.

 

בש גל ציוד למאמני ספורט

בש גל היא חלק מקבוצת movement שמטרתה היא לקדם במדינת ישראל אורח חיים בריא, בש גל ציוד למאמני ספורט נוסדה לפני יותר מ- 40 שנה, ויש לה הרבה מאוד ניסיון בתחום. החברה עוסקת בשיווק וביבוא של ציוד ספורט מקצועי לשלל ענפים, והיא גם מעורבת בחלק מתהליך הייצור על מנת להבטיח ללקוחותיה את פריטי הציוד הטובים ביותר בהתאמה מירבית. לקוחות החברה כוללים החל מאנשים פרטיים ועד לגופים ציבוריים גדולים, וכולם נהנים משירות מעולה ומהניסיון הרב. כל אנשי השירות הם גם מתאמנים מקצועיים בעצמם כך שתוכלו לקבל הרבה ייעוץ וסיוע בבחירת הציוד.

 

סיכום

אם נכנסתם לעולם האיגרוף, או שסתם בא לכם לשדרג את הציוד שלכם, אתם כבר יודעים בדיוק איפה הכי כדאי לעשות את זה. אז למה אתם מחכים? הזמינו עוד היום ציוד איגרוף מקצועי ואיכותי שייקח את התחביב האהוב עליכם, צעד אחד קדימה!