כיצד בוחרים חליפות קראטה?

חליפת הקראטה, שנקראת גם גי, היא הבגד הקבוע והסטנדרטי לאימוני קראטה. הגי נותן מראה אחיד לקבוצה המתאמנת – יש לו חשיבות ספורטיבית והוא משפיע על נוחות האימון ועל ביצוע התרגילים בצורה קלה ובטוחה. ישנם שני קריטריונים שכדאי מאוד להביא בחשבון בעת ​​בחירת חליפת קראטה (גי)- גובה המתאמן או המתאמנת ורמת המיומנות שלו או שלה. אין הבחנה בין גי לגברים וגי לנשים- שני המינים לובשים אותה גזרה בדיוק.

חליפות קראטה

(מתוך: Shutterstock)

המידה המתאימה- לפי הגובה

אנשים שונים – ילדים, בני נוער, מבוגרים - יזדקקו לחליפה בגודל שונה, ומה שקובע את המידה הוא גובה המתאמן או המתאמנת.

לילדים או לילדות: יש חליפות המתאימות למתאמנים/ות מגובה 80 ס"מ, כלומר גם ילדים וילדות צעירים מאוד יכולים ללבוש חליפת קראטה ולהתאמן עם הגדולים, כמו גדולים.

לנשים או לגברים: יש חליפות המתאימות למתאמנים ולמתאמנות עד גובה 210 ס"מ.

עמידות

מכיוון שקראטה היא אומנות לחימה שמהותה מגע, הבד צריך להיות קליל מספיק כדי להעניק חופש תנועה טוב.

החליפות המיועדות לצעירים מאופיינות בבדים קלילים יותר, וככל שעולה רמת המקצוענות הבדים שמהם עשויה חליפת הקראטה הופכים להיות עבים יותר כדי לעמוד באימונים ולהאריך חיים. יש חליפות קראטה בעלות בטנה יוקרתית לנוחות מקסימלית.

טיפ חשוב

בהתאם למסורת אמנויות הלחימה, חליפות הקראטה, עשויות כותנה, ומשום כך יש להן נטייה טבעית להתכווץ בכמה סנטימטרים בשלוש הכביסות הראשונות. לכן יש לבחור חליפה שאורכה 10-5 סנטימטרים מהאורך הרצוי, כך שתתאים גם לאחר הכביסות הראשונות.

ההבדל בין חליפת ג'ודו לחליפת קראטה

החליפות המשמשות לאימונים ולתחרויות של ג'ודו וקראטה דומות מאוד. ההבדל בין החליפות הוא בעיקר בעובי הבד- מכיוון שג'ודו כולל תפיסות, משיכות והפלות של המתאמנים והמתאמנות- הבד המשמש לתפירת חליפות ג'ודו עבה יותר ועמיד יותר. חליפת הקראטה לעומת זאת עשויה מכותנה דקה וקלילה יותר.

צרו קשר