חליפות ג'ודו – כיצד לבחור את החליפה הטובה ביותר עבורכם

מכורים לג'ודו, התפקדו! אחד מענפי הספורט המובילים בארץ, הידוע בשמו המסורתי כ"אומנות הלחימה היפנית", אינו אותו הדבר ללא חליפת ג'ודו מובחרת. ג'ודו נועד לחנך לערכים של כבוד, סובלנות, משמעת וכן חיזוק הביטחון העצמי, ובכן, מה יותר טוב בלחזק את הביטחון העצמי עם חליפת ג'ודו אותה בוחרים בקפידה רבה?

חליפת ג'ודו

(מתוך: Shutterstock)

בחירה נכונה של חליפת ג'ודו

חליפת ג'ודו הינה חליפה ייעודית לספורט זה, זאת למרות שהן דומות מאוד לחליפות המשמשות מתאמנים בענפי ספורט אחרים. לכן, כאשר רוכשים חליפת ג'ודו, מומלץ לוודא כי החליפה אכן מתאימה לענף זה. חליפת הג'ודו צריכה להיות מותאמת לאופיו של הספורטאי, עבור ספורטאי פעיל אשר מתחרה בתחרויות ספורט שונות תתאים חליפה עבה ומקצועית יותר מאשר חליפת ג'ודו המתאימה לספורטאי שאינו פעיל בתחום התחרויות ועוסק בג'ודו כאימון מועדף או בחוג. את סוגי חליפות הג'ודו ניתן למיין לפי קריטריונים חשובים של מתאמן הג'ודו, כגון, התקדמותו בתחום, גילו, נתוניו וכן מבנה גופו. ככל שהמתאמן מתקדם יותר וגילו מבוגר יותר, כך משקל החליפה והבד ממנו עשויה החליפה יהיה עבה יותר.

על נוחות לא מתפשרים

אחת הנקודות החשובות והמרכזיות בבחירת חליפת ג'ודו הינה נוחות החליפה, אשר צריכה להיות נוחה למתאמן, זאת בכדי שלא ירגיש מוגבלות בתנועה, כך יימנע מביצועים לא טובים של תרגילי ג'ודו שונים. חליפות הג'ודו הטובות ביותר מיוצרות מ-100% כותנה וזהו סוג החליפות שתמצאו אצלנו. החליפות מגיעות בשני צבעים- כחול ולבן, זאת בכדי להקל על השופט בעת הקרב ולהבדיל בין המתחרים השונים. בחירת מידת החליפה מהווה חלק חשוב בעניין הנוחות. בבחירת חליפת ג'ודו יש לוודא כי שרוולי החולצה עוברים את פרק כף היד של המתאמן, לכן, ההמלצה הינה לבחור מידה הגבוהה ב- 10 ס"מ מגובהו של המתאמן, במידה והמתאמן הוא בעל גוף רחב, מומלץ לבחור במידה הגבוהה ב- 20 ס"מ מגובהו. בנוסף, המכנסיים של חליפת הג'ודו צריכים להיות באורך של 7/8 ולא לעבור את הקרסול, זאת בכדי למנוע הפרעה למתאמן לבצע את התרגיל כהלכתו.

מחירים נוחים לכל כיס

לרכישת חליפת ג'ודו איכותית ישנה חשיבות רבה. אחד הפרמטרים המרכזיים בבחירת חליפת ג'ודו הוא המחיר, זאת מכיוון שבמקרים רבים חליפת ג'ודו איכותית תעלה יותר מאשר חליפת ג'ודו שאינה איכותית ונמכרת במחיר נמוך, לכן, בבחירת החליפה יש לחשוב על כך שחליפת ג'ודו איכותית יותר תשרת אתכם לטווח הארוך, כך לא יהיה לכם צורך להחליף חליפה בתדירות גבוהה.

באתר בש-גל תוכלו למצוא מגוון רחב של חליפות ג'ודו, מכל הסוגים, החל מחליפות למתחילים ועד לרמה המקצועית הגבוהה ביותר.