חדר כושר ביתי

נכון שחדר כושר ביתי הוא תמיד רעיון טוב, ובמיוחד בימים האלה, כשהעונה החמה כבר בשיאה ואימוני חוץ הופכים לקשים יותר והקורונה מרימה ראש שוב – אין כמו להתאמן במרחב הביתי. בניגוד למה שאולי חושבים, העלות של הקמת חדר כושר ביתי אינה גבוהה כל כך, והמקום הנדרש עבורו לא גדול כל כך. בתקציב סביר לחלוטין ועם בחירה מוקפדת של מכשירי האימון המתאימים – גם אתם יכולים להקים בקלות חדר כושר פרטי – אם לשימוש אישי בתוך הבית ואם בחלל משותף של הבניין (מקלט או חדר דיירים).

חדר כושר ביתי

(מתוך: Shutterstock)

ריג (Rig) הנקרא גם כלוב משקולות או מתלה כוח הוא אחד המכשירים האהובים על מתאמנים בחדרי כושר, ואחד הפתרונות היעילים למבקשים להתאמן בבית. כלוב משקולות מאפשר לבצע מגוון רחב מאוד של אימוני כוח, והוא בסיס איכותי לתוספות שונות המאפשרות להרחיב את המנעד הזה לפי הצורך: ספת אימונים, מוט עליון, חבלי מתיחה, פושטי ברך וכופפי ברך, תוספת פרפר לאימוני חזה וזרועות ועוד.

היתרונות של חדר כושר ביתי עם ריג

  1. כלוב משקולות ביתי מאפשר לבצע סוגים שונים של תרגילים לכל קבוצת שרירים גדולה, ולאמן את החזה, הגב, הכתפיים, שרירי הבטן, שרירי הבטן והרגליים - אימון גוף מלא. הצבת ריג במרחב הביתי מאפשרת לבצע תרגילי סקוואט ומכרעים, תרגילי מתח, אימוני דד ליפט, אימוני לחיצה ברמות שונות ובהתאמה לרמת הכושר של כל אחד מהמשתמשים או המשתמשות.
  2. בניית שריר ושריפת שומן: ריג הוא בחירה אידיאלית עבור המבקשים לבנות שרירים. ככל שתתחזקו ותתאמנו בעקביות, תוכלו להעלות את המשקלים וההתנגדות. כמובן, גם הירידה במשקל מואצת.
  3. ריג אינו תופס מקום רב בבית. המכשירים מעוצבים באופן אידיאלי לפינות קטנות, ואף שהם משמעותיים מבחינת משקל, אורך וגובה, מיקום נכון שלהם בחלל הביתי יהפוך אותם לבלתי מורגשים ועדיין יעילים מאוד.

כדאי להביא בחשבון כמה פרמטרים לבחירת כלוב המשקולות הנכון

  1. כמה תחנות משיכה (Pull Up) או תחנות סקוואט יש לריג
  2. היציבות של כלוב המשקולות
  3. גודל הריג ביחס לגודל החדר
  4. אפשרויות כוונון לגובה ולרוחב של כלוב המשקולות

לסיכום: ריג ביתי עשוי להיראות בהתחלה כהשקעה אדירה, אך למעשה חוסך כסף בטווח הארוך: כלוב משקולות הוא מכשיר שקונים לכל החיים, וחוסך לך באופן חד משמעי את דמי המנוי לחדר כושר. חדר כושר ביתי מבוסס על כלוב משקולות המאפשר אימון בזמנך החופשי, ללא מגבלת זמן שימוש, בפרטיות מלאה, ותוך ניצול מלא של ההשקעה הראשונית.