הציוד ותוספי המזון שיעזרו לכם להתמודד עם פציעות ספורט

כשמדובר בספורט ובאתלטיקה, פציעות הן חלק בלתי נפרד מהמשחק. עם זאת, אף אחד לא אוהב לקחת פסק זמן יותר מהנדרש. למרבה המזל, ישנם תוספי תזונה וציוד אשר עשויים למזער את תקופת ההחלמה מפציעת ספורט או אף למנוע אותה לחלוטין.

אחת הפציעות הספורטיביות היותר נפוצות היא שברי מאמץ. שברי מאמץ הם סדקים קטנים בעצם שנגרמים כתוצאה מהפעלת כוח חוזרת ונשנית על עצם מסוימת. מלבד הפעלת עומס רב לאורך זמן, ישנם גורמים נוספים לשברי מאמץ כמו למשל הליכה על משטח לא טוב, שימוש בנעליים שלא מתאימות למבנה כף הרגל, עייפות של השרירים, מאמץ פיזי גדול מדי ותזונה דלה בסידן. כמו כן, שברי מאמץ יכולים להיגרם גם אצל אנשים עם עצמות חלשות, כמו למשל חולים באוסטאופורוזיס ואוסטאופתיה. ברוב המקרים, שברי מאמץ נפוצים בעצמות שנושאות את משקל הגוף כמו עצם השוק, עצם הסירה בכף הרגל, עצמות המסרק, עצמות הירכיים והאגן ובאופן כללי, הם נפוצים בעיקר בגפיים.

פציעות ספורט 

(מתוך: Shutterstock) 

החשיבות של צריכת סידן לבריאות הגוף ומניעת פציעות

מכיוון שהסידן אחראי על בריאות העצם, נטילת תוספי סידן תיחשב כטיפול יעיל בשברי מאמץ, לצד התאמת התזונה כמובן. כמו כן, הטיפול ידרוש גם מנוחה, טיפול פיזיותראפי והקפדה על מאמץ גופני מתון. מלבד טיפול ייעודי ונקודתי, עליכם להקפיד גם על טיפול מונע כדי לוודא שלא תסבלו משברי מאמץ שוב ומפציעות ספורט באופן כללי. היות והסידן חיוני עבור תהליכים שונים ומגוונים בגוף, מחסור בסידן יוביל לכך שכל מאמץ קטן יוביל לזעזוע גדול. לכן, אם אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית, מומלץ כי תחזקו את העצמות שלכם על בסיס קבוע באמצעות צריכה מספקת של סידן, בין אם בתזונה הטבעית ובין אם באמצעות תוסף תזונה מועיל.

לאיזה ציוד נזדקק כדי לטפל בשברי מאמץ ולהימנע מפציעות ספורט?

טיפול יעיל בשברי מאמץ יכלול גם פיזיותרפיה או אפילו פילאטיס ולשם כך עליכם לרכוש מבעוד מועד את ציוד הספורט המתאים. כמו כן, כדי להימנע מפציעות ספורטיביות חשוב מאוד לוודא שאתם מתאמנים עם הציוד הנכון. כלומר, שנעלי הספורט שלכם מתאימות לאופי הפעילות ולמבנה כף הרגל שלכם, שיש לכם ביגוד מתאים, מגני גוף אם צריך, ואת כל האביזרים שיהפכו את הפעילות למיטבית ולא פחות חשוב: לבטיחותית.

לסיכום, בעזרת תזונה נכונה, תוספי תזונה וציוד מתאים תוכלו למנוע ולהימנע מפציעות ספורטיביות ולטפל בהן נקודתית כשהן כן מתרחשות. לכן אל תקלו ראש בנושא ותגיעו לכל פעילות ערוכים ומזומנים.