היתרונות של שימוש בשעון דופק במהלך האימון

שעון הדופק הוא אחד הטרנדים החדשים באימון גופני. שעון הדופק הוא למעשה מכשיר מעקב אחר אימון הכושר אשר ניתן לענוד כמו שעון רגיל על פרק כף היד.

ענידת שעון דופק במהלך האימון היא דרך טובה לפקח על יעילות האימון.

קצב הלב שלכם נמדד לפי מספר הפעמים שהוא פועם בדקה. במהלך תקופת המנוחה נחשב דופק נמוך יותר לנורמלי. לב האדם הוא שריר והוא מתחזק ככל שתתעמלו יותר. במהלך אימון אירובי, אתם משתמשים בשרירים שלכם לאורך זמן ארוך.

 שעון דופק

(מתוך: Shutterstock) 

כיצד שעון דופק עובד?

בזמן ביצוע התרגיל, הלב זקוק ליותר חמצן. ככל שמתאמנים יותר, הם זקוקים ליותר חמצן. החמצן מועבר לשרירים מהריאות דרך מחזור הדם. כתוצאה מכך, הלב שלך שואב מהר יותר במהלך אימון כדי לספק יותר חמצן לשרירים שלך. בזכות שעון הדופק, אתה יכול לפקח על הלב שלך במהלך האימון והוא יוכל להודיע לך אם אתה דוחף את גופך מעבר לגבולותיו.

השימוש בשעון דופק הוא די פשוט. השעון עובד ממש כמו אלקטרוקרדיוגרמה המאתרת פעילות חשמלית. שעוני דופק כגון Fitbit הפך כעת למוצר סטנדרטי למתאמנים באימון כושר כדי לבצע מעקב במהלך ולאחר האימון. תצוגת השעון מציגה אוטומטית את פעימות הדופק הנוכחית שלך בלחיצה אחת.

מהו קצב הלב המומלץ?

קצב הלב משתנה בין אנשים. קצב הדופק הממוצע כשנוחים בין 80 פעימות בדקה. קצב הלב הממוצע לאישה הוא בין 70 ל 90 פעימות בדקה. כדי להתאמן עם שעון דופק, כדאי להתאמן בקצב קבוע. המספר הנכון יכול להיות נמוך מ- 50 אחוז עד לגובה של 70 אחוז מדופק. אם רק התחלת להתאמן, המספר הנמוך יותר מומלץ. תגיעו לסביבות 50 עד 60 תוך כדי הליכה. קצב הלב יכול לעלות עד 80 בזמן ריצה.

לשעון הדופק יש  מעקב דופק 24/7 כך שלא תוכלו לטעות ברכישת שעון זה. תוכלו גם לשלב את שעוני הדופק הללו עם אפליקציות למעקב אחר כושר כדי לעקוב אחר כל המטרות הבריאותיות והבריאותיות שלכם.

מחפשים שעון דופק או כל ציוד ספורט נוסף ? אתם מוזמנים להיכנס לאתר של חנות בש- גל, בה תוכלו למצוא כל ציוד ספורט אותו אתם מחפשים ויותר.