ההבדל בין מחבט טניס זול ליקר

כאשר אתם מנסים למצוא את מחבט הטניס המושלם עבורכם, אתם עלולים להיתקל במחירים הנעים בין מאה שקלים ועד אלפי שקלים. אבל האם מחבטי הטניס היקרים באמת שווים את זה? בואו נראה, החומרים המשמשים בטניס יקר לעומת מחבטים זולים הם באיכות גבוהה מאוד כגון טיטניום, גרפיט וסיבי פחמן. משמעות הדבר היא שמחבטי טניס יקרים הם הרבה יותר עמידים, שוקלים פחות ומאפשרים לטניסאי המנוסה לבצע חבטה מבוקרת וחזקה יותר. על כן ההבדלים ביניהם רבים, אך ניתנים לקימוט לשלושה גורמים עיקריים:

  • סוג הרשת
  • סוג החומר
  • העמידות והעוצמה של מחבט הטניס

ההיסטוריה של מחבטי טניס

מחבט הטניס המודרני עבר הרבה מאוד מאז שהומצא לפני יותר ממאה שנה. הודות להתקדמות בטכנולוגיה, ומעט חשיבה יצירתית של מותגים, מחבטי הטניס של היום עדיפים בהרבה על אלה המקוריים שהיו למעשה רק קרשים מעץ. עם שדרוגים מהפכניים במחלקת העיצוב, ועזרה בשיווק של כמה משחקני הטניס הגדולים בהיסטוריה, מותגים כמו ווילסון, הד ודנלופ הראו כושר המצאה עצום עם הגישה שלהם למשחק הטניס.

כפי שהתיאוריה אומרת, משחק הטניס נוצר על ידי נזירים צרפתים מהמאה ה-11 שהשתמשו בידיהם כמחבטים, מה שהופך אותו יותר לכדור יד מאשר לטניס מודרני. מחבט הטניס הראשון יוצר בשנת 1874 בלונדון על ידי מייג'ור וולטר סי ווינגפילד. המחבט היה הראשון שעשוי מעץ מלא. ההתקדמות בטכנולוגיית הלמינציה הביאה את מחבט הטניס הראשון העשוי מעץ למינציה בשנת 1947. זה היה מהלך משנה משחק בעולם מחבטי הטניס. משם הרוב כבר ידוע, חידושים רבים המשיכו לצוץ ולשפר את איכות והמגוון של מחבטי הטניס, אותם אנו יכולים לרכוש.

מחבטי טניס אף פעם אינם שונים זה מזה באופן פרוע למדי. חברות מייצרות מחבטים חדשים מדי שנה, בניסיון לדחוף קדימה טכנולוגיות חדשות, שברוב המקרים הן לא מספקות יתרון משמעותי או חדשני. האמת היא שכל מחבט עשוי כמעט באותם חומרים כפי שהיו לפני 20-30 שנה. בעוד שלחברות מסוימות יש כמה טכנולוגיות ששווה לבדוק, לעתים קרובות יותר אתם יכולים למצוא מחבט בחצי מהמחיר של המחבטים שהמקצוענים בספורט משתמשים בהם.

 

ההבדלים

אז מה הם ההבדלים שלהם ניתן לצפות בין מחבטי טניס זולים למחבטי טניס יקרים? כעת נפנה לענות על השאלה ונבחן את הגורמים המבדילים בין מחבט טניס למשנהו:

חומרים המשמשים במחבטי טניס

הבדל אחד גדול וברור בין מחבטי הטניס היקרים והזולים הוא החומרים מהם מיוצר המחבט. המחבטים הפחות יקרים יופקו מסגסוגות, שזה שילוב של מתכות או ממתכת ומשהו אחר מלבד מתכת. זה נחשב בדרך כלל למוצר זול, וזה יכול להיות קשה לדעת בדיוק מה אתם מקבלים, כי לעיתים מדובר בתערובות של אלמנטים אחרים. סגסוגת המשמשת במחבטי טניס נוטה להיות גמישה יחסית לחומרים אחרים, אך למרות שבאופן גמיש נשמע כמו סימן לאיכות, סביר יותר שזה נובע משילוב זול של מתכות. ההבדל בין מחבט טניס זול למחבט טניס יקר, הוא בעיקר בכך שהיקרים מיוצרים באמצעות חומרים שנחשבים מאוד יקרים ומקצועיים ביותר. אלה כוללים גרפיט, טיטניום וסיבי פחמן. אלמנטים אלה יכולים להיות מנוצלים בגלל המחיר הקמעונאי הגבוה.

למשל, טיטניום הוא אחד היסודות הקשים ביותר על פני כדור הארץ ויעניק לשחקן המנוסה אחיזה מבוקרת מאוד וזריקות נהדרות, בעוד שסיבי פחמן הם בעלי משקל קל במיוחד בהשוואה לעמידות העצומה שלו. זה למעשה חומר כל כך עמיד שמכוניות-על מיוצרות בחומר הזה, ובטוח יש צורך בחומר מחוספס אם ברצונכם לשרוד תאונה במכונית כזו.

הרשת

ישנם מחבטים חדשים עם רשתות מזעזעות, שנעים מתחת לכל זריקה ויש להם מתח מסוג טרמפולינה. למרות שזה אולי נראה כמו בזבוז של הרשת זה בעצם רעיון די טוב. מי יודע כמה זמן המחבט יושב במחסן או בחנות? המיתרים של הרשת מתחילים לאבד מתח ברגע שהם נמתחו. המחבט היקר יותר יכלול חוט פוליאסטר המתאים יותר לשחקני ביצועים מכיוון שהוא מציע עמידות משופרת.

עוצמה ועמידות

ההמלצה של מקצוענים רבים היא לרכוש מחבט שמורכב מחלק אחד. אם אתם לא יודעים אם המחבט שלכם הוא חלק אחד או שניים, בדקו את הגשר, החלק התחתון של המחבט מעל הגרון. במחבט שני חלקים זול יותר תוכלו לראות תוסף גשר מפלסטיק המחזיק את המיתרים של הרשת. מחבט מחלק אחד הוא יחידה אחת, הוא מסוגל להעביר את הכוח שלכם אל הכדור בצורה יעילה יותר מאשר מחבט טניס עם שני חלקים. מחבטים שני חלקים הם בסדר עבור מתחילים אבל מקצוענים לא יחבבו אותם. זאת בעקבות האופן שבו מחבטים עם שני חלקים מאבדים חלק מהעוצמה שלהם. אשר מתפזרת בין שני חלקים ולא אחד.

אז כיצד ניתן לסכם את ההבדלים?

לסיכום, מחבטים זולים יותר אינם בהכרח רעים ומציעים לשחקנים חדשים עליית מדרגה ביכול המשחק שלהם. ההבדלים ביניהם בדרך כלל קשורים לכמות הזמן שמחבט טניס מסוים יוכל לשרוד, אך לא בהכרח. חלק מההבדלים קשורים גם לגודל הצורה של המחבט, ולעיתים להבדל ביצרנים.
בסופו של דבר כל אחד צריך לבחור את המחבט שלו בהתאם לצרכים שלו. אז כן אם אתם רוצים מחבט שיחזיק 5 שנים ללא פגיע, מחבטי טיטניום עלולים להיות התשובה. אך זה לא אומר שהם הבחירה הטובה ביותר עבורכם.