האם נשים צריכות להרים משקולות

לעתים קרובות אומרים לנשים שהאימון היעיל ביותר לירידה במשקל הוא אירובי - ריצה על הליכון, זומבה או ספינינג. הם מובילים להאמין שהרמת משקולות או אימוני כוח מיועדים רק לגברים. הסיבה שהשקר הזה כה מצליח, הינה העובדה שנשים רבות חושבות, שאימוני כוח יעניקו לגופן מראה גברי, ויגרום להן להיראות מגושמות כמו גברים מסוימים. אבל זו תפיסה שגויה. להיפך, אימוני כוח מועילים מאוד לנשים. זה לא רק יעזור להן לרדת במשקל מהר יותר, ולהשיג בריאות טובה יותר אלא גם לצבור כוח וביטחון. לנשים שמתאמנות בהרמות משקולות יש יותר ביטחון עצמי, יכולת ריכוז טובה יותר ויותר אנרגיה. הוכח שהרמת משקולות מפחיתה את הסיכון למחלות לב, אוסטיאופורוזיס וסוכרת. זה יכול לעזור לנשים לקצץ באחוז השומן ולהשיג גוף רזה וחטוב.

מספר סיבות מדוע הרמת משקולות היא שיטת אימון יעילה לנשים

כעת נפנה לסקור מספר סיבות, שעבורן שיטת אימון באמצעות משקולות יעילה בעבור נשים:

הרמת משקולות מקלה על ירידה במשקל ואיבוד שומן 

מחקרים רבים מראים שלנשים יש כ-6 עד 11 אחוז יותר שומן בגוף מאשר לגברים. הכללת אימוני כוח בשגרת האימונים עוזרת לפיתוח השרירים וגם שורפת שומנים. זה גם מאיץ את קצב חילוף החומרים, מה שמסייע לספיגה מהירה יותר של חומרים מזינים. חשוב מכך, אימוני כוח מסייעים בשריפת קלוריות לא רק במהלך האימון אלא גם בזמן שהגוף במנוחה. הסיבה - השרירים זקוקים ליותר אנרגיה כדי לקיים וגם לתקן לאחר אימוני כוח. לכן, אימוני כוח עם משקולות הם דרך יעילה להשיג ירידה במשקל ובאחוז השומן שלכן.

אתלטיות וקידום בריאות

האם נשים צריכות להרים משקולות? כן. להלן חמישה יתרונות. כאשר הגענו לרמה גבוה בעבודת אירובי וכבר לא רואים התקדמות, שרירים חזקים יותר יכולים להניע פריצת דרך לשלב הבא. בין אם ספורט הבחירה שלך הוא גולף, ריקוד או טניס, שרירים חזקים יותר שווים הצלחה גדולה יותר. עם שרירים חזקים יותר, תרוצו מהר יותר, תשחו זמן רב יותר, תצעדו רחוק יותר מאי פעם. אימוני כוח יכולים גם לחדד את היציבה ואת מכאניקת הגוף ולעזור לך לפתח שיווי משקל וקואורדינציה טובים יותר. כל אחד מהשיפורים האלה יכול להפוך את האימונים שלך ליעילים יותר, כי תוכלי לנוע בצורה טובה יותר. השילוב של יציבה משופרת, מכאניקת גוף, שיווי משקל וקואורדינציה, ירחיבו את מגוון האימונים והספורט שתוכלי לבצע במיומנות.

הרמת משקולות מחזקת את העצמות

ישנם מספר מחקרים המצביעים על כך שאימוני כוח לנשים עוזרים להגביר את צפיפות העצם לאורך זמן, ומחזקים את העצמות. כתוצאה מכך, הסיכוי של נשים לפתח אוסטאופורוזיס הקשור להזדקנות במידה ניכרת. יתר על כן, עצמות חזקות יותר ומסת שריר מוגברת יכולים לעזור להביא גמישות ואיזון טובים יותר.

בנוסף לכך, הרמת משקולות מונעת גם פציעות כמו נקעים ותזוזות על ידי חיזוק השרירים והגידים התומכים במפרקים שלך. לנשים שמרימות משקולות יש גם צפיפות מינרלים גבוהה יותר בעצמות, מה שמפחית את הסיכון לפציעות עצם ולאוסטאופורוזיס. במילים פשוטות, הרמת משקולות מעניקה לך עצמות חזקות יותר, ועצמות חזקות יותר נוטות להישבר פחות.

מפחית את הסיכון למחלות לב, כלי דם ולסוכרת

על פי מחקר של המכון הלאומי להזדקנות בארצות הברית (NIA) ובית הספר לרפואה של הרווארד, נשים בנות 62.6 שנים בממוצע, שעשו כל סוג של אימוני כוח רגילים, השיגו ירידה של 30 אחוז בשכיחות סוכרת מסוג 2 (T2D). בנוסף, הסיכון שלהם לפתח מחלות לב וכלי דם ירד ב-17 אחוז. מומחים מאמינים שלאימוני כוח יש תפקיד חשוב בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם שונות ולסוכרת. זה נובע משליטה טובה יותר על רמות הסוכר ולחץ הדם והפחתת רמות הכולסטרול והטריגליצרידים. זאת בשל הסגולות של פעילות לבניית כוח, אשר משפרת את זרימת הדם בכלי הדם, משפרת את ספירת כדוריות הדם הלבנות ועוד.

מפחית מתח וחרדה

אימוני כוח דורשים מיקוד וריכוז. זה יעיל בהפחתת מתח וחרדה. אנדורפינים המשתחררים במהלך פעילות גופנית מעודדים אותנו, ומשפרים את מצב הרוח שלנו. אימוני כוח עוזרים להסיט את דעתך מכל הלחץ ובעיות אחרות. אימון התנגדות בעצימות נמוכה עד בינונית (<70% 1 מקסימום חזרה) מייצר את הירידה האמינה והחזקה ביותר בחרדה ומתח, על פי מחקרים רבים. בנוסף, השגת גוף בכושר יכול לחולל פלאים לביטחון העצמי שלנו.

איכות שינה טובה יותר

לאחר האימון, הגוף שלנו דורש מנוחה כדי להתחדש. לכן, אם אתן מתקשות להירדם או רוצות לשפר את איכות השינה שלכן, כדאי לנסות אימוני כוח. האימון הכבד יכול לעזור להרגיע את הגוף לשינה עמוקה יותר, הנחוצה לבריאות טובה.

 

לסיכום

אז הנה זה! אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל באימוני כוח באמצעות משקולות. בפעם הבאה, בין אם אתן מתאמנות בחדר כושר או בבית, אל תהססו להרים את המשקולות הללו ולהיכנס לכושר. בסופו של דבר מדובר במסע, להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמך. עם זאת, הקפידי להתמקד בצורה נכונה וטכניקה כדי למנוע פציעות.