גומיות ורצועות התנגדות

המונח "גומיות כושר" הוא שם כולל לסוגים שונים של גומיות אלסטיות, המספקות התנגדות משתנה. הגומיות נמתחות בזמן ביצוע התרגילים ומעלות את רמת ההתנגדות: ככל שטווח התנועה גדל, השריר מתקצר. ההתנגדות המשתנה בזמן אימון בעזרת גומייה גורמת גירוי של מערכת העצבים, והפעלה של יותר יחידות מוטוריות בשריר לעומת אימון משקולות, למשל, וכך מושג שיפור בכוח השרירים.

רצועות התנגדות

יתרונות לשימוש בגומיות התנגדות:

מפעילות את כל הגוף

בעזרת גומיות התנגדות אפשר לערוך אימון גוף מקיף, ולעבוד על כמעט כל קבוצת שרירים גדולה.

שדרוג תרגילים מוכרים

כדי להכניס את גומיות ההתנגדות לשגרת האימון לא צריך ללמוד תרגילים חדשים ומסובכים. אפשר להיעזר בהן כדי לבצע את הרפרטואר המוכר של התרגילים, תוך ניצול יתרון ההתנגדות של הגומייה.

מאפשרות תוספת תנועות

מכיוון שמשקלן של גומיות הכושר נמוך, ניתן לבצע בעזרתן תנועות שקשה לעשות באימון המשלב מכשירי כושר אחרים. תוספת התנועות משפרת את יעילות האימון ומגבירה את עוצמתו – וכל זאת בעזרת מכשיר פשוט כמו גומייה.

מתאימות לכל רמת כושר

גומיות התנגדות, על סוגיהן השונים, מתאימות למתאמנים מתחילים וגם למתאמנים מתקדמים. יש להן מגוון של רמות התנגדות, שכל מתאמן או מתאמנת יכולים לבחור בהתאם לרמת הכושר האישית. יש מתאמנים ומתאמנות המחברים כמה גומיות בבת אחת כדי להגדיל את רמת ההתנגדות.

משפרות את יעילות האימון

אף על פי שגומיות ההתנגדות הן פשוטות לתפעול ולשימוש, הן יעילות מאוד בעבודה על השרירים. הן מסייעות בשיפור הגמישות ובהגדלת טווח התנועה.

אימון וחיזוק אזורים ספציפיים

גומיות כושר הן כלי ורסטילי המאפשר עבודה על אזורים שונים בגוף, וחיזוק לא סימטרי של אזורים הדורשים אימון (צד ימין לעומת שמאל, למשל), ולכן הן נפוצות בשימוש אצל פיזיותרפיסטים.

נוחות לשימוש עצמי

בניגוד למשקולות או למכשירי כושר מסורבלים אחרים, אימון גומיות יכול להתבצע ללא מאמן כושר או משגיח. גומיות התנגדות קלות לתפעול ובטוחות באופן יחסי, ובהגדרה ראשונית מינימלית הן כלי אידאלי לאימון גופני ביתי.

מחיר אטרקטיבי

העלות הנמוכה של גומיות הכושר הופכות אותן לכלי נגיש לכל כיס, וגם אם הן מתבלות בעקבות שימוש תכוף, ההוצאה עליהן אינה מכבידה.

אינן דורשות שטח אחסון

גומיות ההתנגדות הן מכשיר כושר אידאלי לשימוש ביתי גם מבחינת אחסון- הן כמעט לא תופסות מקום, ואפשר לאחסן אותן בקופסה קטנה בכל מגירה.  

הולכות איתך לכל מקום

המשקל הקל והממדים הזעירים של גומיות ההתנגדות הופכים את גומיות ההתנגדות למכשיר אימון אידאלי ליציאה לפארק, לנסיעות, ובעצם לכל מקום. אין צורך לחפש חדר כושר או לסחוב מזרן או מכשירים מסובכים מחוץ לבית.

בבש-גל תוכלו לרכוש מגוון רחב של גומיות כושר התנגדות.