ביגוד אומנויות לחימה – כל היתרונות

יש לא מעט סוגים של אומנויות לחימה ויש לא מעט חוגים וקורסים בכל אחד מהסוגים כמו גם לגילאים שונים. ללימוד אומנות לחימה יש כמה יתרונות. ראשית, יש לא מעט אומנויות לחימה וכל אחת מהן היא ענף ספורטיבי בפני עצמו. שנית, ידיעת אומנות לחימה מעלה את הביטחון העצמי, מה שטוב ונכון בעיקר לילדים וכדאי שכל אחד יידע להגן על עצמו. שלישית, על פי מחקרים רבים, דווקא דרך האימון שהיא כביכול אלימה, יוצרת שקט אצל המתאמן ורבים שיש להם היפראקטיביות מוצאים את עצמם רגועים הרבה יותר אם הם מתאמנים.

אך בשביל להתאמן בכל אומנות לחימה שהיא – ג'ודו, קראטה, אגרוף תאילנדי, קיקבוקס, טאקוונדו, קונגפו או בכל שיטה אחרת צריך ביגוד מתאים. אי אפשר להתאמן בלעדיו ובעיקר, אי אפשר להתחרות בלעדיו. אז הנה כמה יתרונות לביגוד אומנויות לחימה שכדאי להכיר.

 ביגוד אומנויות לחימה

(מתוך: Google) 

מוטיבציה

מרכיב חשוב בלימוד אומנות לחימה הוא המוטיבציה של האימון. בעיקר אצל ילדים אבל גם אצל מבוגרים, חשוב שתהיה "תפאורה" – אביזרים שונים שמשויכים לשיטת האימון, אביזרים שיעלו עוד יותר את האדרנלין ויגרמו למוטיבציה מוגברת. ביגוד שמתאים לאומנות לחימה כלשהיא משנה את האנרגיה מיד כשלובשים אותו, ואין ספק שהוא עושה חשק עוד לפני שמתחילים להתאמן.

תחושת שייכות

מרכיב חשוב באימון בכל שיטת אומנות לחימה שהיא הוא תחושת השייכות והקבוצתיות. בשביל לאגד את כולם שירגישו שהם כולם שייכים לאותו הדבר, צריך שיהיה להם ביגוד תואם. איך עושים את זה? עם ביגוד לאומנות הלחימה הספציפית שכולם לובשים. אומנם יכולים להיות שינויים קטנים בין אחד לשני שמצביעים על רמת אימון כמו חגורה בצבעים שונים בקראטה, אך עצם הלבוש הזהה גם הוא מרכיב חשוב בתחושה באימון.

בטיחות ונוחות

למה בטיחות ונוחות הולכים ביחד, בגלל שהם מורכבים האחד מהשני. אומניות לחימה הן סוגי ספורט שעלולים להיפגע בהם, הן בעקבות פגיעה מהיריב או מהקרקע והן בגלל תנועה לא נכונה שעלולה לגרום לפגיעה בשריר, בגיד או בעצם. ביגוד מיוחד לאומנות הלחימה הספציפי יהיה נוח יותר מאשר שימוש בטרנינג, והוא וכשנוח האימון גם נכון יותר ועם פחות פגיעות. כך לדוגמא מכנסיים קצרים מעל לברך יהיו הביגוד הנכון ביותר לאגרוף תאילנדי מכיוון שעושים אל מעט שימוש בבעיטות גבוהות, וכך חליפת הג'ודו שמתאימה לשיטת הלחימה שכוללת בין השאר תפיסה של הבגד של היריב.

לאומנויות לחימה יש אם כן לא מעט יתרונות אם האימון מתקיים בצורה נכונה וטובה ואם הוא עם מדריך מוסמך שמכוון את התלמידים ומאמן אותם. אם אתם או ילדכם מתחילים להתאמן באחת מהשיטות הללו, תצטרכו ביגוד מתאים אך אל תרוצו לקנות לפני שאתם מתייעצים עם מי שמבין בתחום. קודם כל כדאי לראות שאכן יש חיבור לסוג הלחימה ואז כדאי לבדוק מה בדיוק צריך לקנות.