אימון יוגה לגוף ולנפש

יוגה היא הרבה מעבר לתרגול גופני - היא תרגול המפתח את הגוף והנשמה. תרגול קבוע של יוגה לא רק משנה את הגוף, אלא משפיע על כל מכלול החיים. לא צריך הרבה כדי לתרגל יוגה – מזרן יוגה איכותי הוא ציוד חובה ויש עזרים נוספים כמו קוביות יוגה, גומיות יוגה וחגורות יוגה – המסייעים לשפר ולדייק תנוחות, וכל מורה ליוגה עושה בהם שימוש אחר. בינתיים, הכנו עבורכם שבע סיבות טובות להתחיל לתרגל יוגה.

אימון יוגה

 

(מתוך: Shutterstock)

יוגה עוזרת להכיר את הגוף

תרגול יוגה מסייע להרגיש ולשמוע את הגוף טוב יותר. החיים בעולם המערבי כוללים עבודה אינטנסיבית, לימודים, גידול ילדים והכל בקצב מטורף ובמתח מתמיד. כשלא מטפלים בגוף, המתח מצטבר, איכות החיים פוחתת, והגוף שהוא המשאב העיקרי שלנו דורש תשומת לב. יוגה מגבירה את המודעות שלנו לגוף ומחזירה לנו אנרגיות.

יוגה משפרת את היציבה

אסאנות יוגה רבות מפעילות את הגב, מגמישות ומחזקות אותו. גב חזק ויציבה טובה משפיעים על המראה שלנו, על הביטחון העצמי ועל מצב הרוח.

יוגה משפרת את תפקוד מערכת העיכול

חלק מהאסאנות (תנוחות היוגה), ובעיקר הפיתולים הרכים במצב ישיבה, מעסות את האיברים הפנימיים ומגבירות את זרימת הדם לאיברי מערכת העיכול. תרגול קבוע מסייע להוריד נפיחות, להקל עצירות וגזים ואף להקל במקרים של תסמונת המעי הרגיז.

יוגה משפיעה לטובה על איכות השינה

תרגול יוגה יומיומי מסייע בהתמודדות עם נדודי שינה מסוגים שונים. תרגול יוגה כטקס לפני השינה מסמן לגוף ולנפש שהגיע הזמן למנוחה, וההירדמות הופכת אט אט לטבעית ומסודרת יותר.

יוגה מסייעת להיפטר מהרגלים רעים

מכיוון שמודעות גופנית היא כלי מרכזי להתמודדות עם הרגלים רעים, היתרונות של היוגה, יכולת השליטה על הגוף ותרגול הנשימות עשויים להקל תהליכים שונים. גמילה מעישון, התמודדות עם הפרעות אכילה, ועוד הרגלים מזיקים יכולים לקבל חיזוק מהמודעות לצורכי הגוף.

יוגה הופכת את מערכות היחסים שלנו להרמוניות יותר

יוגה כוללת שיטות נשימה, המסייעות לחיזוק האינטליגנציה הרגשית. היכולת לזהות, לבטא ולשלוט ברגשות, וגם להגיב בצורה נכונה לרגשות של אחרים, חשובה ליצירת מערכות יחסים טובות וחזקות. תרגול קבוע של יוגה משפיע לטובה על חיי הזוגיות, על ההורות ועל מערכות היחסים החבריות שלנו – פשוט כי אנחנו רגועים יותר.  

יוגה עושה אותנו מאושרים יותר

זאת אולי הסיבה החשובה ביותר לתרגל יוגה: יוגה מגבירה את האושר. גם אם תרגלת יוגה פעם אחת בלבד, סביר להניח ששמת לב איך מצב הרוח שלך השתפר אחרי התרגול. הנשימות, ההתמדה, ההנעה של הגוף בתנועות קבועות שהופכות למעין ריקוד – כל אלה משפרים את מצב הרוח שלנו ומשפיעים לטובה על כל אורח חיינו.