איך לבחור שק אגרוף מקצועי

בין אם מדובר בספורט מקצועי, תחביב בהתהוות או דרך לא מזיקה לפרוק אנרגיות – כדאי שתבחרו שק אגרוף שמתאים לצרכים שלכם. בחירה נכונה תאפשר לכם ליהנות מאימונים אפקטיביים ובטיחותיים ולא פחות חשוב - מהנים. אז איך בוחרים שק אגרוף מקצועי? ריכזנו את כל מה שכדאי לדעת.

 

למה חשוב להשקיע בבחירת שק אגרוף?

בדומה לסוגי ספורט אחרים, גם בתחום זה ישנם אביזרים שבלעדיהם לא תוכלו להסתדר ובחירה לא מתאימה, תגרום לכם לבזבז לא מעט כסף ואף לשים את הבריאות שלכם בסיכון.

לכן, חשוב להשקיע בבחירת שק אגרוף מקצועי שתואם את המטרות והיעדים שלכם, כמו גם נתונים אישיים כמו מידות הגוף שלכם. האמינו לנו, תהיה לכך השפעה כבירה על איכות ובטיחות האימונים שלכם, לחזק את שרירי גופכם ולהימנע מפציעות מיותרות. איך בוחרים את השק המתאים? לפניכם כמה פרמטרים חשובים שכדאי להתייחס אליהם.

 

שק איגרוף תלוי או עומד

    זו הבחירה הראשונה שתצטרכו לבצע, תוך התחשבות בצרכים שלכם לצד ייתרונות וחסרונות של כל אחד מהשקים.

    • שק אגרוף תלוי:

      שק אגרוף זול יחסית אשר מאופיין בכך שהוא זז בעת מגע, או במילים אחרות – מגיב אליכם, מה שמאפשר לכם לשנות ולהתאים את תנועתיכם ולשפר את הדיוק, המהירות והתזמון. ככזה, הוא מתאים למתחילים ומתקדמים כאחד ולסוגי אימון מגוונים. החסרון הבולט שלו הוא קושי בשינוע והעובדה כי יש לבצע קידוח בתקרה או בקיר כדי לתלות אותו.
    • שק אגרוף עומד:

      שק עומד קל להתקנה ושינוע, אך הוא נחשב יקר יחסית ובמקרים שאיננו כבד במיוחד, עשוי להתהפך, מה שמקשה על קיום שגרת אימונים אפקטיבית. אם זהו השק המועדף עליכם כדאי שתבחרו בהתאם לסוג האימון שאתם מבצעים – שק גלילי צר המשמש בעיקר למכות בפלג הגוף התחתון או שק גוף אדם המדמה פגיעות מדויקות בפלג הגוף העליון.

     

    משקל – כלל אצבע לבחירת שק אגרוף

      כלל זה מתייחס לשק אגרוף תלוי וקובע כי השק המתאים לכם יהיה במשקל של כמחצית ממשקל גופכם, כאשר אם יש צורך לעגל, מומלץ לעשות זאת כלפי מטה. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון ששק קל מדי ינוע בקלות רבה מדי ואילו שק כבד מדי עשוי להכאיב.

      החלק האחרון נכון גם לגבי שק אגרוף עומד – שק קל מד יתהפך ביתר קלות, לעומת שק כבד מדי שיכול לגרום לחבלות, אלא אם אתם מתאמנים מנוסים – אז בחירה בשק כבד, יכולה להיטיב ושפר את תוצאות האימון.

       

       

      שק איגרוף

       

      מילוי שק איגרוף

        ישנם סוגים שונים של מילוי לשקי אגרוף ולכל אחד חסרונות ויתרונות משלו. כדאי להכיר אותם על מנת לבחור בהתאם:

        • בד:

          המילוי הנפוץ ביותר ויש לו יתרונות רבים – ידידותי לסביבה (שימוש חוזר בבדים וסיבים), סופג זעזועים היטב ובעל התנגדות שווה לכל אורכו.
        • חול:

          המילוי בעל הדחיסות הגבוהה ביותר ועל כן מומלץ למתאמנים בעלי ניסיון. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי הוא עשוי להרגיש גבשושי בגלל הצטברות בתחתית השק ויצירת כיסים.
        • סוגי מילוי נוספים:

          כפי שאמרנו, ישנם סוגי מילוי רבים ואלו שציינו מעלה הם השכיחים ביותר. בנוסף להם, קיימים שקי אגרוף עם מילוי נסורת, מים וכמובן – שילובים שונים של כמה סוגי מילוי כאשר הנפוצים ביותר הם חול (בתחתית) ובדים או נסורת (בחלק העליון).

         

        גודל שק איגרוף

          אם שמעתם את הביטוי "הגודל לא קובע" כדאי שתשכחו ממנו בבחירת שק איגרוף, אותו תבחרו בהתאם לגודלו של המתאמן. הגודל נמדד לפי אורך השק, כאשר השקים הסטנדרטיים בגודל 120-130 ומתאימים למתאמנים בדרגות השונות, גברים ונשים כאחד.

          לעומתם, בגודל 140 משמשים בעיקר מתאמנים בעלי ניסיון או שרוצים לשפר את עוצמת המכות, ומנגד, שקים בגודל 80-90 אשר מתאימים לילדים, מתאגרפות מתחילות ומי שמעוניינים להתאמן בחלל קטן ואין להם יכולת להתקין שק גדול יותר.

           

          היכן ניתן לקנות שק אגרוף איכותי?

          שק אגרוף איכותי מומלץ לקנות בחנות ספורט מובילה, שם תקבלו הכוונה וייעוץ בשלב הקנייה ושירות לקוחות אדיב אחריה, כך שאם תיתקלו חלילה בבעיה, יהיה לכם מי לסמוך עליו. אנחנו בבש-גל נשמח לעמוד לרשותכם וללוות אתכם יד ביד, עם נבחרת מנצחת של שקי אגרוף מהטובים ביותר בשוק ומותגי ספורט מובילים בתחום הלחימה, כמו Venum, ועוד.

          בש גל היא לא רק חנות ספורט, אלא בנוסף ספקית שקי איגרוף של משרד הביטחון, יחידות .מובחרות בצה"ל

           

          לסיכום

          בחירת שק אגרוף מקצועי הוא משהו שחשוב להקדיש לו את הזמן הראוי, על מנת שתבחרו מוצר שישמש אתכם בצורה הטובה ביותר ולמשך זמן רב.