איזה חטיפי חלבון מומלצים אחרי אימון משקולות אינטנסיבי?

אימון משקולות, ובמיוחד כשהוא אינטנסיבי, מחייב אותנו להשקיע לא מעט זמן, מאמץ רב ובדרך כלל גם כסף. כדי שההשקעה תניב מקסימום תועלת - עלייה של ממש במסת השריר ומראה מרשים במיוחד - חשוב להקדיש תשומת לב גם לתזונה.

תזונה נכונה היא חלק משמעותי בשגרת אימונים. שרירים שמוטל עליהם עומס גדול זקוקים לחומרי בניין מתאימים, בכמות מספקת וגם לתזמון של כל ארוחה ואכילה יש חשיבות רבה. אחד המרכיבים המומלצים הוא חטיף חלבון אחרי אימון, וכמובן שכדאי לבחור נכון את החטיף שיהיה גם טעים וגם מועיל ביותר.

חטיפי חלבון

(מתוך: Shutterstock) 

מקסימום כמות חלבון

הדגש הראשון כשבוחנים אופציות שונות של חטיפי חלבון הוא כמות החלבון.

אימון כוח בעצימות גבוהה מכניס את הגוף לסטרס. כתוצאה מכך מופרשים הורמונים שונים, שמפרקים תאי שריר, וזאת בנוסף לניצול תאי השריר למטרת אספקת אנרגיה לגוף כדי שיוכל לבצע את הפעילות הגופנית התובענית. כמו כן אימון משקולות אינטנסיבי עלול לגרום נזק לחלק מרקמות השריר - ובסך הכל יש מספיק סיבות טובות לבנות מחדש את השרירים.

אבני הבניין הם חלבונים, ולכן כשמחפשים חטיף קודם כל צריך לבדוק כמה חלבון הוא מכיל. הכמויות המקובלות הן בין 20 ל-40 גרם (ל-100 גרם).

למה חשוב שהחטיף יכיל גם פחמימות?

עוד מרכיב חיוני של תוספי תזונה לספורטאים ובפרט חטיפי החלבון לאחרי האימון הוא פחמימות איכותיות.

כשאנחנו מרימים משקולות, מאגרי הגליקוגן בגוף שלנו מנוצלים באופן אינטנסיבי ולכן מידלדלים. כדי שהגוף יוכל להתאושש באופן יעיל, חשוב לחדש את המאגרים, והדרך היא באמצעות פחמימות. מילוי מאגר הגליקוגן גם תורם להפרשה אופטימלית של אינסולין שמצידו מאפשר לחומצות אמינו חיוניות להיכנס לשרירים ולסייע בבנייתם.

כמות של 30 גרם פחמימות נחשבת לטובה מאוד. אם תוך זמן קצר אחרי האימון אוכלים ארוחה שיש בה פחמימות מלאות אפשר "להסתפק" גם בחטיף עם 15-20 גרם פחמימות.

מינימום קלוריות

אם הרמת המשקולות מתבצעת כדי לחזק את השרירים ולחטב את הגוף, כלומר להגיע למינימום אחוזי שומן, כדאי להעדיף את החטיפים שאין בהם שומן ובפרט לא רווי. כשהמטרה היא עלייה במשקל כדאי לצרוך בנפרד אבקה לעליה במסה.

טעם

אחרי אימון אינטנסיבי ובמיוחד הרמת משקולות מאתגרת אנחנו באופן טבעי רוצים גם להתפנק - ולכן כדאי לבחור חטיף שהוא גם טעים (המלצה שתקפה גם לגבי תוספי תזונה אחרים, כמובן).

בין האופציות המומלצות: החטיפים של ALLIN (שמשקלם 50 גרם ויש בהם 17.5 גרם חלבון. בין הטעמים המוצעים: דאבל שוקולד, בוטנים קרמל, קוקוס, תות וקרם עוגיות), המאסל פארם של קומבאט (20 גרם חלבון בכל יחידה וגם 14 גרם סיבים תזונתיים שמייצרים תחושת שובע טובה, הטעמים האפשריים הם שוקולד לבן ופטל, קרם עוגיות ועוגת שוקולד) וגם חטיף חלבון טבעוני של VEG PROTEIN (עם 22 גרם חלבון איכותי ב-60 גרם חטיף, ובין 15 ל-21 פחמימות בהתאם לטעם כשהאפשרויות הן תמר-בננה, שקדים-דובדבן, וניל-שקדים ושוקולד).